• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77762
+
-

قطعی انشعاب آب مدارس  برطرف می‌شود

فرماندار قم گفت: بازگشایی مدارس بدون برخورداری از آب و دیگر انشعاب‌ها امکان‌پذیر نیست. ازاین‌رو مشکل قطعی انشعاب آب مدارس باید تا اول مهرماه  برطرف شود.

به گزارش ایرنا، «مرتضی حیدری» در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم اظهار کرد: قوانین ایجاب می‌کند که شرکت‌های تأسیساتی حق انشعاب یا دستمزد خود را بگیرند. ازاین‌رو تعهد می‌دهیم که حق انشعاب را پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: معاونت عمرانی فرمانداری موضوع انشعاب آب مدارس را پیگیری و با متصدی مربوطه در نواحی آموزش‌وپرورش هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

حیدری گفت: آموزش‌وپرورش قم آمار دقیقی از مدارسی که مشکل قطعی انشعاب اعم از آب، گاز یا برق دارند ارائه کند.

حیدری اظهار کرد: همان‌گونه که در کشور برنامه‌هایی برای حضور مسئولان و شخصیت‌ها در آیین نخستین روز سال تحصیلی پیش‌بینی‌شده ما نیز در قم از استاندار، امامان جمعه، روحانیان و بزرگان استفاده می‌کنیم، چون همراهی آنها می‌تواند خیلی  اثرگذار باشد.

فرماندار قم با اشاره به اهمیت حضور شهرداران نواحی مختلف در جلسه‌های شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اظهار کرد: هر ناحیه شهرداری در خصوص آموزش‌وپرورش منطقه خود مسئول است و باید با آن هماهنگ باشد و این مسأله نیز به یک فرهنگ تبدیل شود.

حیدری بیان کرد: مسائل آموزشی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم و باید در صدر اولویت‌ها باشد و اگر به این حد نرسیدیم تجدیدنظر در کارهایی که انجام می‌دهیم ضروری است.

فرماندار قم با اشاره به فراهم شدن شرایط برای 2 نوبته بودن هنرستان فرهیختگان در پردیسان، این اقدام را به صلاح ساکنان این شهرک عنوان کرد و گفت: با توجه به مهاجرت زیاد شهروندان به شهرک مذکور و افزایش خارج از عرف دانش آموزان، این هنرستان باید به‌صورت دو شیفته فعالیت کند تا دانش‌آموزان علاقه‌مند به هنرستان ناچار نباشند به قم مراجعه کنند.

حیدری افزود: نظام آموزشی در حال ترغیب خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است و طبق آمار ۷۰ درصد دانش‌آموختگان هنرستان‌ها وارد بازار کار می‌شوند.
وی با اشاره به موضوع تأمین سرویس مدارس شهر قم نیز گفت: انعقاد قرارداد با شرکت‌ها در رابطه با سرویس مدارس در تخصص مدیران مدارس نیست. از این ‌رو باید به‌صورت قانونی قراردادی منعقد شود و شرکتی را مسئول این کار کنیم تا در بخش و شهر سرویس مدارس را تأمین کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید