• پنج شنبه 11 بهمن 1403
  • الْخَمِيس 30 رجب 1446
  • 2025 Jan 30
دو شنبه 28 مرداد 1398
کد مطلب : 73337
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/41A7
+
-

ضعف زیرساخت برای تردد خودروهای سنگین در مشهد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی: 40 درصد از تصادفات منجر به خسارت و جرح، توسط کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین به‌وجود می‌آید

خبر
ضعف زیرساخت برای تردد خودروهای سنگین در مشهد

«محمدباقر سلیمی» رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی در رابطه با وضعیت تصادفات رانندگی استان در چند وقت اخیر اظهار کرد: به‌طور کلی در طول 4ماهه اخیر تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادفات رانندگی شهری در سطح استان با کاهش 10 درصدی روبه‌رو بوده است. بنابراین به شاخص مورد نظر در برنامه ششم توسعه دست یافته‌ایم. به گزارش ایسنا، وی در رابطه با نقش وسایل نقلیه سنگین در بروز حوادث رانندگی گفت: متاسفانه وسایل نقلیه عمومی در حوادث شهری مشهد، سهم قابل توجهی دارند و حدود 14 درصد فوت ناشی از حوادث و 40 درصد از تصادفات منجر به خسارت و جرح، توسط کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین به‌وجود می‌آید. 

سلیمی اظهار کرد: اقدامات مناسبی انجام شده و پلیس راهنمایی‌ و رانندگی و سازمان مدیریت بار شهرداری مشهد، برای نخستین‌بار در کشور طرح تعیین محدوده‌های زمانی و مکانی حرکت وسایل نقلیه سنگین در شهر را به‌عنوان پایلوت اجرایی می‌کند. در این راستا منطقه‌بندی‌هایی انجام شده و ترددها به‌ حداقل رسیده، اما به علت نبود زیرساخت‌های لازم به ‌نتیجه نرسیده است. مهم‌ترین آن نبود کمربندی مناسب برای شهر به‌ویژه در ضلع جنوبی و بعد مسافت و دسترسی‌های محدود کمربند شمالی است که کمتر مورد استقبال رانندگان قرار می‌گیرد. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی تصریح کرد: قوانین موجود بازدارندگی لازم را ندارند، بنابراین به‌صورت میانگین، شاهد تردد 20 هزار وسیله نقلیه سنگین در طول شبانه‌روز در مشهد هستیم که هر کدام از این وسایل می‌توانند زمینه بروز حادثه رانندگی باشند. متاسفانه در هفته گذشته شاهد وقوع چنین حادثه‌ای در بلوار هاشمیه بودیم که منجر به مرگ 4 نفر شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا شیب تند بلوار هاشمیه منجر به وقوع چنین تصادفی شده است، بیان کرد: وضعیت توپوگرافی، جغرافیایی و طراحی معابر در این منطقه منجر به ایجاد شیب تند به‌ویژه در انتهای بلوار هاشمیه، پیرامون پارک خورشید و انتهای بلوار نماز شده است، اما در طراحی‌های این منطقه، ویژگی‌های فنی راه و تعیین درصد مناسب شیب در نظر گرفته شده است. اگر زیرساخت مناسبی برای تردد وسایل نقلیه سنگین در مشهد وجود ‌داشت، میزان وقوع چنین حوادثی به‌ حداقل می‌رسید. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید