• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59520
+
-

مشارکت ملی برای نوسازی شبکه‌‌ آب‌رسانی بوشهر

نوسازی شبکه آبرسانی جم را استان تهران از 20 تیر آغاز می کند

منابع
مشارکت ملی برای نوسازی شبکه‌‌ آب‌رسانی بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به مشارکت ۵ استان در بازسازی شبکه‌های آب‌رسانی شهرهای ‌بوشهر گفت: این ۵ استان در اصلاح شبکه آب‌رسانی شهرهای استان ‌۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌کنند.
به گزارش تسنیم، «عبدالکریم گراوند» در نشست با نماینده بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در حال حاضر، اصفهان و آذربایجان‌ شرقی در بازسازی شبکه آب بوشهر فعالیت می‌کنند که با اتمام عملیات آنها، مشکل تامین آب جنوب شهر بوشهر رفع می‌شود.

وی با بیان این‌که خراسان‌ رضوی و فارس هم در نوسازی شبکه آب‌رسانی برازجان همکاری خواهند کرد گفت: شبکه آب‌رسانی جم را استان تهران از 20 تیر نوسازی می‌کند.


تسریع در تخصیص اعتبار آب‌رسانی

استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به مصوبه‌های سفر استانی رئیس‌ جمهوری و هیات دولت به استان اظهار کرد: در این سفر 2053 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مختلف مصوب شد که اعتبار یادشده در 2 سال به استان بوشهر تخصیص می‌یابد.
وی از ابلاغ بخشی از اعتبار مصوب سفر رئیس‌ جمهوری خبر داد و بیان کرد: نخستین ابلاغ اعتبار در بخش آب و فاضلاب طرح‌های مختلف جهاد کشاورزی و آبخیزداری است.

استاندار بوشهر اعتبار امسال عمرانی تملک دارایی بوشهر را 580 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با اعتبار مصوب سفر رئیس‌ جمهوری، این اعتبار 170 درصد افزایش می‌یابد.
گراوند با اشاره به طرح‌های حوزه آب‌رسانی استان تصریح کرد: اعتبار حوزه آب به صورت کامل برای تسریع در اجرای طرح‌ها تخصیص می‌یابد.


اجرای آب‌شیرین‌کن در 5 شهرستان 

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرهای ساحلی استان بوشهر اجرا شده است افزود: پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در عسلویه، بوشهر، برازجان، تنگستان و شهرهای دشتستان اجرا شده است که با تکمیل آنها مشکلات مردم در این حوزه رفع می‌شود.

وی از حفر و تجهیز چاه‌ها در دشتی و دشتستان هم خبر داد و گفت: 11 چاه آب برای تامین آب برازجان حفر و تجهیز شده است که در موعد مقرر وارد مدار بهره‌برداری قرار 
می‌گیرد.
گراوند با تاکید بر اهمیت رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب در رفع مشکلات افزود: برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی در نقاط شهری و روستایی بوشهر همکاری مردم در مصرف بهینه هم باید مورد توجه قرار بگیرد.


آب‌رسانی به 433 روستای بوشهر پس از انقلاب

بر اساس آمارهای موجود تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی شمار روستاهای برخوردار از شبکه آب آشامیدنی سالم در بوشهر 26 روستا بود که امروزه به 459 روستا رسیده و رشد 17 برابری یافته است. 
با افزایش ضریب نفوذ شبکه آب‌رسانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاهای بوشهر شمار جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی از 29 هزار و 681 نفر با افزایش 10 برابری به 287 هزار و 817 نفر رسیده
 است. 

همچنین شمار مشترکان آب روستایی بوشهر با توسعه صورت‌گرفته در 4 دهه گذشته از 5926 مشترک با افزایش 16‌برابری به 94 هزار و 154 مشترک افزایش یافته است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توسعه صورت‌گرفته طول خط انتقال آب روستاهای بوشهر هم با رشد 47 برابری از 42 به 1962 کیلومتر افزایش یافت. 

همچنین در این مدت، طول شبکه توزیع آب در روستاهای این استان با افزایش 28 برابری از 122 به 3461 کیلومتر رسیده است. حجم مخزن آب روستایی بوشهر هم رشدی چشمگیر به خود دیده و با 255 برابر افزایش از 280 متر مکعب به 71 هزار و 505 متر مکعب افزایش یافته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید