• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 26 فروردین 1398
کد مطلب : 52447
+
-

بازی تکراری قلعه‌نویی با اعداد

شکست سپاهان در دقیقه97 مطابق انتظار حاشیه‌های فراوانی را کلید زد. خوشحالی افراطی استقلالی‌ها پس از این برد دلچسب علاوه بر اینکه مسبب طعنه هواداران قرمز و برخی پیشکسوتان آبی شد، مطابق انتظار واکنش سپاهانی‌ها و در رأس‌شان امیر قلعه‌نویی را به همراه داشت. قلعه‌نویی روز گذشته به برنامه رادیویی «تهران ورزشی» گفت: «باید به یک موضوعی اشاره کنم. من چه وقتی که در آزادی مقابل استقلال پیروز شدیم به آنها خسته‌نباشید گفتم و چه در نقش جهان که بازی را واگذار کردیم، به آنها خسته‌نباشید و تبریک گفتم. ما باید حرمت را نگه داریم، چون همه‌چیز برد و باخت نیست. من خوشحالم که سپاهان تبدیل به تیمی شده که تیم‌هایی که بالای 100میلیارد هزینه می‌کنند وقتی می‌برند مربی‌شان را بالا می‌اندازند، انگار قهرمان آسیا شده‌اند. از این بابت خوشحالم که سپاهان تبدیل به چنین تیمی شده است.»
مطابق معمول هر فصل قلعه‌نویی بعد از شکست در یک بازی مهم پای هزینه و عدد و رقم را وسط کشید. این دیگر یک رسم معمول و همیشگی است که ژنرال خودش و تیمش را با دیگر تیم‌ها قیاس کند و درباره مظلوم و محق بودن خودش حکم صادر کند. او که خودش عموما در تیم‌های متمول مربیگری کرده و هزینه‌های زیادی را برای کسب قهرمانی گردن باشگاهش گذاشته در اصراری عجیب درباره مخارج تیم‌های دیگر بزرگنمایی می‌کند. در سال‌های گذشته همواره این رقم‌ها نجومی‌تر شده؛ 20... 30... 50... و حالا 100میلیارد تومان! البته که همه تیم‌های بزرگ برای قهرمانی و کسب جام باید هزینه کنند و این مسئله درباره سپاهان هم صادق است. زردهای اصفهان، هم در ابتدای فصل و هم در نیم‌فصل چندین و چند بازیکن به ترکیب‌شان اضافه کردند و معمولا جزو تیم‌هایی هستند که کسی خبری درباره مشکلات مالی و کمبود و تأخیر در پرداخت‌هایشان نمی‌شنود. آیا کسی باور می‌کند که سپاهان از ذوب‌آهن و پدیده و فولاد و سایپا هم کمتر هزینه کرده باشد؟ پرسپولیسی که پنجره بسته داشته و در کل 5بازیکن به ترکیب این فصل اضافه شده‌اند و هر روز با اعتراض بازیکنان به‌خاطر بی‌پولی مواجه است، چقدر از لحاظ هزینه از سپاهان جلوتر است؟ آیا اساسا هیچ‌وقت نشده تیمی در فوتبال با هزینه کمتر قهرمان شده باشد؟ آیا صفرهای مخارج تیم‌ها تفاوت‌ها را رقم می‌زند؟ جالب اینجاست که قلعه‌نویی در این سال‌ها هر وقت در استقلال بوده، معمولا از هزینه‌ کم و مدیریت‌شده در این تیم حرف می‌زند ولی وقتی در تیم دیگری مربیگری می‌کند، معمولا استقلال را پرهزینه‌ترین تیم ایران می‌داند.
روز گذشته در همین خصوص با خطیر، معاون ورزشی باشگاه  استقلال صحبت کردیم و نظرش را جویا شدیم. خطیر به همشهری گفت: «من معاون یا مسئول مالی باشگاه نیستم که در این زمینه صحبت کنم. نمی‌دانم قلعه‌نویی با چه مدرکی این حرف‌ها را زده است و نمی‌توانم نظر خاصی درخصوص حرف‌های ایشان داشته باشم.» تلاش همشهری برای صحبت با مدیرعامل استقلال به جایی نرسید اما بی‌شک ادعاهای قلعه‌نویی پاسخ‌هایی را همراه خواهد داشت.

   یک مجادله تازه؛ این‌بار با مجیدی
بلافاصه پس از پایان بازی فیلمی از صحنه خوش و بش سرمربی سپاهان با نیمکت آبی‌ها منتشر شد که نشان می‌داد برخورد ژنرال و اسطوره محبوب آبی‌ها بسیار سرد بود؛ هرچند در فیلم مشخص نبود که این بی‌محلی از طرف چه‌کسی است. البته مجیدی خیلی زود در یک پست اینستاگرمی آتش جدیدی را شعله‌ور کرد و حرف‌هایی درباره سرمربی سابق خود نوشت که در این سال‌ها خیلی‌ها گفته‌اند. قلعه‌نویی روز گذشته درباره همین صحنه توضیح داد: «من بر حسب تربیت خانوادگی و شعورم وظیفه دارم که به همه، چه بزرگ‌تر و چه کوچک‌تر از خودم احترام بگذارم. با همه استقلالی‌‌ها دست دادم و خوشامد گفتم و حتی قبل از بازی هم از طریق سرپرست تیم‌مان به آقای حاجیلو پیغام دادم که برای تمرین و کارهای دیگر اگر کمکی لازم دارند بگویند. ما حتی بلیت هم برای آنها فرستادیم. من با همه آنها دست دادم. حالا رفتار آنها چه بود، من معمولاً دوست ندارم راجع به شاگردانم صحبت کنم. تربیت خانوادگی من می‌گوید که نه در فوتبال بلکه در همه زندگی، کارم را انجام دهم. من هم کاری اگر برای استقلال انجام دادم برای دلم، خدا و مردم انجام دادم و هیچ منتی هم ندارم.»

   روشن وارد می‌شود
حاشیه‌های این روزهای استقلال یک نفر را کم داشت که خیلی زود سروکله‌اش پیدا شد. حسن روشن پیشکسوتی است که همیشه با همه‌‌چیز مخالف است و تا به حال کسی کمتر تعریفی درباره وضعیت تیم از او شنیده است. روشن روز گذشته به بهانه تحلیل بازی صحبت کرد و او هم عددی را مطرح کرد که همسو با صحبت‌های قلعه‌نویی به‌نظر می‌رسید. او در گفت‌وگو با خبر ورزشی گفته: «شفر با استقلال قرارداد ۲۰میلیاردی دارد و خیالش راحت است. شاید آقایان یادشان رفته او قرارداد دارد. شفر از خدایش است که الان باشگاه برای او مشکل درست کند، چون پول قراردادش را تا ریال آخر می‌گیرد. اگر او خطایی کرده باید به باشگاه احضار شود و توضیح بدهد نه اینکه علنا از داخل باشگاه علیه او تحرکات صورت بگیرد. بعضی مواقع مسئولان باشگاه فکر هواداران نیستند و فقط به‌ خودشان فکر می‌کنند.»
پیش کشیدن این عدد از طرف روشن در اوج درگیری‌های خطیر با شفر و جنجالی که حالا یک طرفش هم قلعه‌نویی وارد شده، می‌تواند روزهای پیش‌رو را برای آبی‌ها غبارآلود کند. 100میلیارد یا حتی 20میلیارد برای یک پروژه تقریبا ناکام زیاد نیست؟ 

این خبر را به اشتراک بگذارید