• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47823
+
-

تناسب نیازها با نوع خدمات

زاویه
تناسب نیازها با نوع خدمات

امیرجلال‌الدین مظلومی /روزنامه‌نگار

خیلی وقت‌ها، وقتی هوس می‌کنی کمی قدم بزنی و هوایی بخوری اگر عابر حاشیه یکی از خیابان‌های اصلی باشی، بوق خودروهای مسافرکش است که خلوتت را به‌هم می‌زند. تا جایی که قید پیاده‌روی را می‌زنی تا مجبور نباشی به تک‌تک آنها با سر جواب منفی بدهی.
خیلی‌وقت‌ها هم وقتی عجله داری، یا دوست داری زودتر از خیس شدن زیر باران رها شوی هیچ‌کس بوق نمی‌زند.
خیلی از خدماتی که در شهرهای بزرگ ارائه می‌شود چنین حالتی دارد و انگار ارائه‌دهندگان آنها دلیلی برای رصد نیازهای مردم نمی‌بینند. در عین حال هستند نیازهایی که به‌دلیل نبود خدمات مرتبط رفع نشده می‌مانند. 
یکی از نیازهای کلانشهری مثل تهران، تمرکز خدمات در همه محله‌ها به‌فراخور احتیاجات شهروندان است؛ تمرکزی که در آن نیازهای فرهنگی، رفاهی و اقتصادی با هم لحاظ می‌شوند. چنین حالتی علاوه بر ارتقای رفاه و سهولت زندگی، سالم‌تر شدن فعالیت‌های اقتصادی، حذف رقابت‌های نابجا و شیوه‌های غیراخلاقی و مغایر با کسب عرفی و شرعی و مهم‌تر از همه اشتغال هدفمند و پایدار را در پی خواهد داشت.
بیشتر شدن ارتباط مهارت‌های صاحبان کسب‌وکار با مشاغلی که دارند و افزایش رضایت مشتریان نیز از دیگر مزایای چنین تمرکزی است.
به هر روی باید در نظر داشت که فعالیت‌های اقتصادی در روزگار ما به سمت استفاده هرچه بهینه‌تر از امکانات با هدف بیشترین و بهترین بهره‌برداری از موقعیت‌ها می‌رود. همسو شدن با چنین مسیری می‌تواند از عوامل کاهش مشکلات اقتصادی باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید