• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 16 مرداد 1397
کد مطلب : 26044
+
-

3 شرکت‌ بیمه ادغام می‌شوند

رئیس‌کل جدید بیمه مرکزی از برنامه طراحی شده برای ادغام 2 تا 3شرکت بیمه خبر داد و گفت: علاقه‌مندیم با اصلاح ساختارهای اقتصادی بتوانیم بخشی از بیمه ایران را واگذار کنیم.

به‌گزارش همشهری، غلامحسین سلیمانی‌امیری همچنین از برنامه‌اش برای انتشار اوراق بیمه‌ای و ریسکی در بازار سرمایه خبر داد و افزود: در ٤‌ماه نخست سال‌جاری مبلغ حق بیمه تولیدی ١١هزار میلیارد تومان و خسارت پرداختی ٦ هزار میلیارد تومان بوده؛ بر همین اساس حق بیمه تولیدی ٢٣.٤درصد رشد داشته است. او تأکید کرد: سهم بخش خصوصی از بازار بیمه تا 70درصد باید افزایش یابد و بیمه مرکزی دنبال اصلاح ساختار تنها شرکت بیمه دولتی ایران است.
به گفته سلیمانی‌امیری، سهم رشته بیمه شخص ثالث ٣٨.٨درصد، درمان ١٩.٢درصد و زندگی ١٣درصد از کل بیمه‌نامه‌های صادره بوده است. رئیس‌کل بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای ادغام شرکت‌های بیمه دارید یا خیر، گفت: باید ابتدا آمادگی بین سهامداران وجود داشته باشد. ما به‌عنوان ناظر نمی‌توانیم بگوییم که شرکت‌ها با هم ادغام شوند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی درباره خروج شرکت‌های بیمه اتکایی از کشور، گفت: وقتی برجام به نتیجه رسید، شرکت‌های اتکایی خارجی علاقه‌مند به همکاری با ایران شدند. رئیس‌کل بیمه مرکزی به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توان شرکت‌های ایرانی و بیمه مرکزی به اندازه‌ای هست که بتوان بیمه اتکایی را به داخل کشور انتقال داد.
او افزود: تمامی پوشش‌های اتکایی در بخش هوایی و دریایی را به خارج ارسال نکرده بودیم و زمانی که شرکت‌های اتکایی همکاری خود را قطع کردند، پوشش‌های اتکایی به داخل کشور انتقال داده شد.
رئیس شورای‌عالی بیمه درباره جزئیات اصلاح ساختار بیمه ایران هم تأکید کرد: اصلاح ساختار بیمه ایران فقط افزایش سرمایه نیست و راهکارهای مختلفی دارد؛ ما با همکاری وزارت اقتصاد و بیمه ایران به‌دنبال راهکارهای خوبی در این زمینه هستیم. سلیمانی‌امیری شرط واگذاری بخشی از سهام شرکت بیمه دولتی ایران را اصلاح قانون دانست و وعده داد تا ضریب نفوذ بیمه را تا 3.2درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد.
رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در بخش بیمه‌های زندگی بسیار عقب هستیم، اعلام کرد: برنامه بیمه مرکزی افزایش سهم بیمه‌های زندگی به 20درصد است و به‌دنبال افزایش توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای هستیم و اگر شرکتی نتواند شاخص توانگری مالی‌اش را بهبود ببخشد با آن برخورد می‌کنیم. او افزود: با همکاری پژوهشکده بیمه تلاش داریم تا ریسک‌های بیمه‌ای را با انتشار اوراق در بورس عرضه کنیم که در زمان تحریم می‌تواند ریسک را بین همه توزیع کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید