• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 15 مرداد 1397
کد مطلب : 25925
+
-

کافه مجلس

مجلس بی‌کس‌ترین وزیر را استیضاح کرد

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون ولایی مجلس در نطق میان دستور خود که ایسنا آن را منتشر کرد گفت: ما خواستیم که تیم اقتصادی را تغییر دهید اما این کار را انجام ندادید، آن وقت مجلس ناگزیر بی‌کس‌ترین وزیر را پیدا و او را استیضاح می‌کند. کسی که باجناق نداشته باشد هیچ کس را نداشته باشد البته او هم باید استیضاح شود، چرا مجلس، ‌دولت و قوه قضاییه منفعل هستند؟ رهبری تا کجا باید به شما اخطار دهد تا حرکت کنید؟ چرا در این زمان که اینها منفعل هستند انسانی قدرتمند پیدا می‌شود جواب آمریکا را می‌دهد دردتان می‌گیرد؟

کارت زرد به وزیر اقتصاد

سؤال خدیجه ربیعی، نماینده مردم بروجن در مجلس در خصوص علت عدم اجرای طرح پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از گذشت 11 سال و نقش شرکت‌های مشاور خارجی در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان پس از استماع نظر سؤال‌کننده و وزیر اقتصاد، سؤال نماینده مردم بروجن را وارد دانستند و از پاسخ‌های مسعود کرباسیان،  وزیر اقتصاد قانع نشدند.

‌ طرح مجلس برای ممنوع‌الخروجی موقت مسئولان

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: در حال جمع آوری امضا برای طرحی هستیم که به موجب آن تمامی مسوولان طراز اول کشور تا دو سال ممنوع الخروج می شوند تا قوه قضاییه عملکرد آنان را رسیدگی کند. به گزارش ایرنا،  ابوالفضل ابوترابی گفت: بر اساس این طرح، همه مسوولان طراز اول تا سطح استانداران، از جمله نماینگان مجلس بعد از رفتن از محل خدمتشان به هر نحو از جمله استعفا، برکناری یا اتمام کارشان، تا دو سال ممنوع‌الخروج می شوند تا قوه قضاییه فرصت کافی داشته باشد تا به وضعیت عملکرد آنها رسیدگی و مشاهده کند که فسادی در پرونده آنان وجود دارد یا خیر.

ساده زیستی و سفر اروپایی

محمد مهاجری فعال رسانه ای با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود نوشته بود: قاضی پور نماینده ارومیه که برای اثبات ساده زیستی اش گفته شبها درمجلس می خوابد، آیا حاضراست درباره باغ و چند خانه در تهران و ارومیه و سفرهای اروپایی‌اش شفاف سازی کند. نادر قاضی‌پور هم در واکنش به درخواست شفاف‌سازی محمد مهاجری، فعال رسانه ای در خصوص دارایی ها و سفر های خارجی وی، اظهار کرد: من یک قطعه زمین در ارومیه دارم که نه از آب برخوردار است و نه برق و نه ساختمانی در آن احداث شده و در آن گندم کاشته ایم، از آقای مهاجری دعوت می کنم یک شب در این زمین اقامت کند تا سند آن را به نام وی تغییر دهم.

این خبر را به اشتراک بگذارید