درحالیکه اوایل امسال تیزر منتشرشده از فیلم «سفیدبرفی» با واکنش منفی گستردهای روبهرو شد و بیش از یک میلیون دیسلایک دریافت کرد، تریلر جدید این فیلم که به تازگی منتشر شده نیز به سرعت به مرز یکمیلیون دیسلایک نزدیک میشود.
بهگزارش فارس، نکته بسیار چشمگیری که دراین میان خودنمایی میکند، اختلاف فاحش بین تعداد لایکهای این تریلر با تعداد دیسلایکهایش است. این لایواکشن با تیزری که اوایل امسال پخش شد حدود صدهزار لایک دریافت کرد و اکنون با تریلر جدید تنها ۳۰هزار لایک دارد که به طرز عجیبی از دیسلایکها کمتر است. با نزدیکشدن به سال جدید، دیزنی باید نگران آینده این فیلم باشد که خشم طرفداران سینما در سراسر جهان را بهدنبال داشته است. مرور بیش از ۵۰هزار نظر که حجم عظیمی از نفرت را بهسوی این لایواکشن روانه کرده است، نشان از خستگی مخاطبان سینما از بازسازی آثار کلاسیک محبوب تاریخ سینما دارد. بازخوردها به تریلر این اثر، به بحرانهای «سفیدبرفی» دامن زده است؛ زیرا پیشتر نیز این بازسازی با مشکلاتی ازجمله تأخیر یک ساله و تصویربرداریهای مجدد برخی سکانسها مواجه شده بود. فیلمبرداری اصلی این اثر از ۷مارس۲۰۲۲ آغاز شد و در ژوئن۲۰۲۲ به پایان رسید اما در ژوئن۲۰۲۳ دوباره تصویربرداری شد تا فلشبکهایی از دوران جوانی سفیدبرفی با بازی امیلیا فاوچر به فیلم اضافه شود. همچنین، در تابستان امسال در لندن دوباره بخشهایی دیگر مقابل دوربین رفت. گفته میشود یکی از دلایل این تأخیر، بازگرداندن شخصیتهای کوتوله به فیلم بود. انتشار تصاویر پشت صحنه در سال گذشته که نشان میداد این شخصیتها با انسان جایگزین شدهاند، واکنشهای زیادی برانگیخت. جنجالها همینجا پایان نیافت؛ بازنشر مصاحبههای قدیمیتر ریچل زگلر، بازیگر نقش اصلی این فیلم که انیمیشن کلاسیک «سفیدبرفی» را مورد انتقاد قرار داده بود، فشارهای بیشتری بر دیزنی وارد کرد.
زگلر در این مصاحبهها از داستان اصلی فیلم و نقش شاهزاده انتقاد کرده و گفته بود که در نسخه لایواکشن، «سفیدبرفی» لزوما نباید بهدنبال عشق باشد، زیرا که «سال۱۹۳۷» نیست. طرفداران این کلاسیک نیز واکنشهای منفی شدیدی به این فیلم داشتهاند و «سفیدبرفی» همچنان زیر ذرهبین قرار دارد تا جاییکه پس از انتشار تریلر فیلم که در آن مشخص است 7کوتوله با جلوههای ویژه رایانهای بازسازی شدهاند، منتقدان و مخاطبان به این حجم از جلوههای ویژه معترض شده و گفتهاند این فیلم نمیتواند عنوان لایواکشن را بهخود اختصاص دهد. بودجه نهایی «سفیدبرفی» هنوز مشخص نیست، اما قطعا بیشتر از ۲۵۰میلیون دلار است و شاید حتی به مرز ۳۵۰میلیون دلار نیز رسیده باشد.
با وجود هزینه بالای تولید، دیزنی امید فراوانی به تبدیلشدن «سفیدبرفی» به فیلمی بزرگ که در گیشه نیز موفق است، دارد؛ درحالیکه حواشی فیلم نشان میدهد مسیر رسیدن به این هدف ممکن است چالشبرانگیزتر از آن چیزی باشد که آنها پیشبینی کردهاند.
شنبه 8 دی 1403
کد مطلب :
244492
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/mw1Gp
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved