• شنبه 14 مهر 1403
  • السَّبْت 1 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 05
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236034
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1j82q
+
-

قبل از بیماری دست به‌کار شوید

 بیماری‌‌های تنفسی‌ عفونی در کودکان قابل درمان هستند؛ با استفاده از داروهای ضدباکتریایی، ضدویروسی یا ضدقارچی با توجه به عوارض و علائم مخصوص هر بیماری تنفسی‌ عفونی و همچنین مراقبت‌‌های پشتیبانی مانند مصرف مایعات، استراحت و تغذیه مناسب، اما بهتر است پیش از بیمار شدن، اقدامات پیشگیرانه درنظر گرفته شود. یکی از مهم‌ترین اقدامات، تزریق واکسن آنفلوآنزا در دانش‌آموزان است که آنها را از ابتلای شدید به بیماری نجات می‌دهد. با چند اقدام ساده دیگر هم می‌توان از بروز بیماری‌‌های تنفسی‌ عفونی در کودکان جلوگیری و سلامت آنها را حفظ کرد.
شست‌وشوی دست
به کودکان آموزش دهید که به‌طور منظم و کامل دست‌‌های خود را با آب‌وصابون بشویند به‌خصوص پس از استفاده از دستشویی و قبل از خوردن خوراکی‌هایشان.
استفاده از ماسک و رعایت فاصله
در مواقعی که بیماری‌‌های تنفسی‌ عفونی شدیدی شیوع دارند، استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی (یک متر) می‌تواند از انتقال عفونت به کودکان جلوگیری کند.
واکسیناسیون
اطمینان حاصل کنید که کودکان شما برنامه واکسیناسیون منظم داشته باشند؛ زیرا واکسیناسیون می‌تواند از بروز بیماری‌‌های تنفسی‌ عفونی جلوگیری کند یا شدت آنها را کاهش دهد. تزریق واکسن آنفلوآنزا هم مهم است. به‌طور کلی تزریق این واکسن برای بالای 6‌ماه مجاز و بهترین زمان تزریق هم از 15شهریور تا 15مهر است. حتی با گذشت این زمان هم می‌توان واکسن را تزریق کرد، اما هر چه زودتر انجام شود، پیش از شیوع اپیدمی آنفلوآنزا ایمن‌سازی در بدن صورت می‌گیرد.
تقویت سیستم ایمنی
با تغذیه سالم، استفاده از مکمل‌‌های ویتامینی (با مشورت پزشک) و فعالیت بدنی منظم، سیستم ایمنی کودکان تقویت می‌شود.
رعایت بهداشت فردی
از کودکان بخواهید که از اشتراک لوازم شخصی و غذایشان با دیگران خودداری و بهداشت فردی را رعایت کنند.
جریان هوا
برقراری جریان هوا در محیط‌های آموزشی مهم است. با توجه به برودت هوا، عمدتا پنجره‌ها بسته هستند و هوا در کلاس‌های درس جریان پیدا نمی‌کند. بهتر است اولیای مدرسه زمان‌هایی را برای باز کردن پنجره و در کلاس درنظر بگیرند. همچنین اگر تراکم در کلاس‌ها  کمتر باشد، می‌تواند منجر به کاهش انتقال بیماری شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید