• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 20 مرداد 1401
کد مطلب : 168170
+
-

دیده شوید تا پسندیده شوید

یکی از بزرگ‌ترین معضلات و چالش‌هایی که در محیط‌های کاری و در کسب‌وکارها وجود دارد، این است که چرا برخی از افراد با اینکه تخصص خوبی دارند و به خوبی کار می‌کنند و پشتکارشان مثال‌زدنی است، اما راه به جایی نمی‌برند. در اینجا، با 2 نکته روبه‌رو هستیم؛ اینکه شما توانمند باشید و اینکه دیگران توانمندی شما را درک کنند. به قول برایان تریسی، انسان‌ها  موجوداتی ادراکی هستند و باید به این درک از توان شما برسند. پس شما باید که هنر دیده شدن را یاد بگیرید؛ چون در غیراین صورت راه به جایی نخواهید برد. راهنمای ما درباره راه‌های مناسب هنر دیده‌شدن در محل کار را پیش رو دارید.


دیده شوید
شما خوب هستید و خوب کار می‌کنید، اما آیا دیگران این را می‌دانند؟ دیگران موجوداتی ادراکی هستند و باید به این درک از شما برسند که هم خوب‌اید، هم خوب می‌توانید کار کنید و هم تاب و توان و استقامت زیادی برای به سرانجام رساندن طرح‌ها و پروژه‌ها و ایده‌ها دارید. خب، ببینید کدامیک از اینها را درباره شما نمی‌دانند؟ مهم درک خودتان از این چیزها نیست؛ در بازار شما با درک و انگیزه و احساس خودتان کار نمی‌کنید؛ با درک و احساس و انگیزه و برداشت دیگران و مشتریان و کارفرما پیش می‌روید.


اولویت‌ها را درک کنید
در مشاوره با کارفرماها و همکاران ارشد، درک کنید چه اولویت‌هایی برای محل کار و شرکت‌تان وجود دارد و سپس یک برنامه مداوم توان‌افزایی شخصی برای رشد مهارت‌هایی که در این حوزه می‌توانید داشته باشید، طراحی کنید. نباید ماهی و فصلی بگذرد بدون اینکه برنامه و چیز جدیدی در این‌باره یاد
نگرفته باشید.


عملگرا باشید
کارفرماها معمولا دنبال مردان و زنان عمل هستند؛ کسانی که به‌راحتی می‌توانند کارها را شروع کرده و به نقطه پایان و خروجی مطلوب یا خروجی قابل انتظار برسانند. اگر در این کار قاطعیت و سرعت و تمرکز خوبی داشته باشید و دیگران هم‌چنین درکی داشته باشند، بخش بزرگی از مسیر دیده شدن شما طی شده است.


حرفه‌ای لباس بپوشید
شاید روی چهره یا صدا یا طبقه خانوادگی و اقتصادی‌تان کنترلی نداشته باشید اما قطعا یکی از چیزهایی که در زندگی روی آن کتنرل می‌توانید داشته باشید، نوع پوشش و ظاهر شماست. این قضیه در حرفه‌ای نشان دادن شما و تقویت قوه ادراکی دیگران نسبت به شما اثر بسیاری دارد.


به انجمن‌ها بروید
سعی کنید به انجمن‌های حرفه‌ای مرتبط با شغل‌تان بپیوندید. آنجا ارتباطات خوبی پیدا می‌کنید و شاید خود آن انجمن کار خاصی برای‌تان نکند، اما همین که چنین ارتباطاتی برای شما فراهم می‌کند، عالی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید