• پنج شنبه 14 تیر 1403
  • الْخَمِيس 27 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 04
پنج شنبه 14 تیر 1403
کد مطلب : 229045
+
-

قدسیه سرگزی، همسر سردار شهید محبعلی فارسی، از توصیه شهید به بصیرت در انتخابات می‌گوید

کپسول اکسیژن این نظام حفظ وطن است

گزارش
کپسول اکسیژن این نظام حفظ وطن است

سردار بسیجی و معلم  شهید محبعلی فارسی در سال۱۳۳۸ به دنیا آمد. انقلاب که پیروز شد در استان محروم سیستان و بلوچستان و شهر زابل، شغل معلمی را انتخاب کرد و از هیچ کمکی برای مناطق کم‌برخوردار دریغ نکرد. در تدریس، کشاورزی و آبادکردن روستاهای اطراف زابل با سایر اقشار همکاری و همراهی می‌کرد تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد. حاج محب از سال۱۳۶۴ فرمانده گردان بود و سخت‌ترین مأموریت‌ها بر دوش او و نیروهای تحت امرشان گذاشته می‌شد. روزهای پایانی جنگ به اسارت بعثی‌ها درآمد و رژیم بعث عراق او را تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داد. شیمیایی شده بود و بعد از آن هم تحت شکنجه قرار گرفت و تقریبا جای سالمی در بدنش نمانده بود. بعد از اسارت با تنی زخمی و رنجور باز هم از خدمت به مردم در مناطق محروم دست نکشید. او در سال۱۳۹۶ بر اثر جراحت شیمیایی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به شهادت رسید. نکته جالب توجه از این شهید این است که او در واپسین روزهای زندگی‌اش، وصیتنامه‌ای سیاسی برای دوستان و آشنایانش نوشت و آنها را به انتخاب با بصیرت توصیه کرد.

رئیس‌جمهور باید دردآشنای مردم باشد
قدسیه سرگزی، همسر این شهید با اشاره به زندگی سختی که جانبازان شیمیایی دارند خطاب به رئیس‌جمهور آینده کشور می‌گوید:‌ کسی که می‌خواهد مسئولیت یک کشور را به‌عهده بگیرد، باید حداقل رنج مردم و به‌خصوص خانواده‌های جانبازان شیمیایی را در نظر داشته باشد و دردآشنا باشد، جانبازانی که نمی‌توانند با آرامش در کنار عزیزانشان سال‌های متمادی را طی کنند و حتی توان نفس کشیدن هم ندارند. خاطرم است بچه‌های من همیشه اضطراب این را داشتند که مبادا کپسول اکسیژن پدرشان تمام‌شود و فاجعه‌ای رخ دهد. اما در حال حاضر کپسول اکسیژن این نظام، حفظ وطن و حفظ شرافت این میهن است؛ حفظ آن لحظه پرقداستی که بر ما خانواده‌های جانبازان گذشته است. ما انتظار داریم کسی که می‌خواهد مسئولیت این امت را به عهده بگیرد، به حرفی که می‌زند و عملی که می‌کند، ایمان داشته و صادق باشد. خوشبختانه مردم با بصیرت ما سره از ناسره را تشخیص می‌دهند و اینکه ما فقط خودمان را در گفتار خلاصه کنیم زیبا نیست. عملکردها همه‌‌چیز را نشان می‌دهند و بهتر است از گذشته عبرت بگیریم که اگر عبرت نگیریم، دیگران از ما عبرت خواهند گرفت. در این بازار داغ مناظره‌ها، این عملکردهاست که صداقت نامزدها را نشان می‌دهد. انتظار داریم رئیس‌جمهور آینده صدیق و امانتدار باشد. به فکر دنیا و آخرت خود و مردم باشد. اگر قولی می‌دهد به آن عمل کند و طبق موازین الهی و انسانی عمل کند.
سردار فارسی فرمانده گردان، جانباز و آزاده‌ای روشن‌اندیش بود که متأسفانه جراحت و عارضه شیمیایی او را خیلی زود از میان ما برد. این جانباز ۷۰‌درصد، اردیبهشت۹۶ بر اثر عوارض شیمیایی به کما رفت. آن روزها مصادف با دور دوازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود. همسرش در این زمینه می‌گوید:‌ «حاجی به‌رغم اینکه شرایط جسمی مساعدی نداشتند به من گفتند یک کاغذ و قلم بیاور و مطالبی را پیرامون آن انتخابات عنوان کرد و من نوشتم. این حساسیت ایشان به موضوع انتخاب با بصیرت، باید برای همه ما درس و الگو باشد.» حاج محب چند روز بعد از این توصیه‌های انتخاباتی در روز ۱۲اردیبهشت سال۹۶ بر اثر تشدید عارضه شیمیایی به شهادت رسید. حتی ۱۴ اردیبهشت حاج قاسم سلیمانی عزیز از سوریه به زاهدان برای تشییع و تدفین پیکر شهید تشریف آوردند.

انتخابات را با بصیرت و درایت رصد کنید
خوشا آنان که مقام و منصب و مسئولیت شان، باقیات صالحات و توشه زندگی جاودانه‌شان باشد. عظمت انسان‌ها به درستی و عظمت انتخاباتی است که داشته‌اند، چه فردی و چه اجتماعی؛ انتخاباتی که در آنی و کمتر از آنی می‌تواند حسینی یا یزیدی‌مان کند. انتخابات را با بصیرت و درایت رصد کنید. هنوز بعضی‌ها به اقتدار ملی و امت واحد فکر نمی‌کنند و شاید هم باید بگویم، هنوز به این بلوغ سیاسی نرسیده‌اند. تعصب و یک‌سو نگری و قومیت گرایی آفتی بزرگ است. از آن پرهیز کنید. جهان امروز به منجی نیاز دارد و منجی، فکری جهان شمول و متعالی را طالب است. خودتان را برای سربازی در رکاب عدالت جهانی آماده کنید. وسیع ببینید، وسیع فکر کنید و بیندیشید و وسیع کار کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید