• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 12 اسفند 1402
کد مطلب : 219777
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Z4EN5
+
-

با مردم

اطلاعات سامانه دارویی 190به‌روز نیست
به‌دنبال 3داروی اعصاب و روان تمام داروخانه‌های تهران از دولتی و غیردولتی را زیر پا گذاشتیم و در نهایت با معرفی دارو به 190قصد داشتیم بدانیم احیانا کدام داروخانه‌ها این داروها را دارند! سامانه 190، یک داروخانه در نارمک و یک داروخانه در جنت‌آباد جنوبی را معرفی کرد که هر دو گفتند بیش از یک‌سال است این دارو را دریافت نمی‌کنند. چرا این سامانه اطلاعات نادرست به مردم می‌دهد که من از تهرانپارس به جنت‌آباد جنوبی بروم و دست خالی بازگردم. تکلیف داروهای اعصاب و روان چیست که اغلب نایاب شده‌اند؟
رضایی از تهران

جلوگیری از تصویب قانون منع خرید و فروش طلای دست دوم
در خبرها خواندم که اتحادیه طلا و جواهر سعی در تصویب قانونی مبنی بر جلوگیری از خرید و فروش طلای دست دوم دارد. مسلما این تصمیم در پی بالا رفتن تعداد خریداران و حجم خرید و فروش طلای کارکرده اتخاذ شده است؛ چون با ادامه این وضعیت، بازار خرید طلای نو و دست اول افت پیدا خواهد کرد و طبیعی است که این اتحادیه به فکر نفع و سود صنف خود باشد. اما مسئله اینجاست که اکثر فروشندگان و خریداران طلای دست دوم افرادی هستند که به پول آن احتیاج دارند؛ مثلا خانواده‌ای که مجبور است برای پرداخت نرخ جراحی یا بستری شدن در بیمارستان، خرید خانه یا حتی رهن آن، طلای خود را بفروشد یا جهت حفظ سرمایه و ارزش دارایی‌اش اقدام به این کار کند وگرنه بدیهی است که افراد ثروتمند طلای نو و به‌اصطلاح دست اول می‌خرند. اگر این قانون وضع شود، افراد زیادی با مشکل مواجه خواهند شد. خواهشمندیم دولت و مجلس زیر بار تصویب چنین قانونی نروند.
الله‌بخشی از تهران

دانش‌آموزان روستای خیرآباد شهرستان کازرون مدرسه ندارند
 حدود7سال پیش تنها مدرسه روستای خیرآباد شهرستان کازرون استان فارس که 200دانش‌آموز داشت تخریب و به حال خود رها شد. جالب اینجاست که آموزش و پرورش و فرمانداری هم بی‌تفاوت از کنار مسئله رد شدند و هیچ اقدامی درجهت ساخت دوباره آن نکردند. در حال حاضر هم دانش‌آموزان در یک کانکس، بدون داشتن سیستم گرمایشی و سرمایشی مشغول درس خواندن هستند. این وضعیت در خور دانش‌آموزان مستعد و کوشای این روستا نیست؛ به همین جهت اهالی روستا درخواست ساخت یک مدرسه با امکانات کافی را برای فرزندانشان دارند.
 جمعی از اهالی روستای خیرآباد کازرون

این خبر را به اشتراک بگذارید