• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 27 بهمن 1402
کد مطلب : 218529
+
-

توان نظامی افتخار کشور است

محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم:  همه زمامداران در جهان، اشتباهات ادراکی دارند، فهم نادرست شرایط، تصمیم‌گیری براساس فهم اشتباه، به بحران‌ها و شایعات جبران‌ناپذیری در سطح جهان تبدیل شده است. ما روزگاری در جهانی زندگی می‌کردیم که چارچوب‌ها کم و بیش مشخص بود. گرایش‌ها و وفاداری‌ها مشخص بود و زمامداران می‌توانستند تصمیم بگیرند که چگونه عمل کنند و براساس آن آینده را کم و بیش درست پیش‌بینی کنند.
  جهان یک شکل متصلب دوقطبی داشت و معلوم بود که شما چگونه می‌خواهید عمل کنید، حتی در جنبش عدم‌تعهد که براساس عدم‌تعهد شکل گرفته بود، شما جناح متمایل به شرق داشتید و از آن طرف نیز، گروه غربی داشتید. تکلیف معلوم بود.
  اما یک جریانی اتفاق افتاد که حالا اگر نخواهیم به‌خودمان تبریک بگوییم، ایران در آن پیشگام بود، و آن برهم خوردن نظام دوقطبی بود. یعنی چیزی که انقلاب اسلامی را برجسته کرد، این بود که خارج از اقطاب نظام دوقطبی اتفاق افتاد.
  ما هنوز توقع رابطه‌ قطبی از جهان‌ داریم تا با چسبیدن به یک قطب بتوانیم از حمایت آن برخوردار شویم. دنیا دیگر این نیست، دنیا یک شبکه شده است. توان نظامی افتخار کشور است.

«لاریجانی» نه لیست می‌دهد و نه از کسی حمایت می‌کند
منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و مشاور علی لاریجانی:  آقای لاریجانی نه لیستی دارند و نه قرار است از لیستی حمایت کنند و نه قرار است با کسی ائتلاف کنند. البته آقای مطهری فامیل آقای لاریجانی هستند و به‌عبارتی هر اقدامی که ایشان انجام دهند به اسم آقای لاریجانی هم می‌نویسند.
  ولی این یک تحلیل عوامانه‌ای است که شما هر اقدامی که فامیل یک طرفی انجام داد را به نام یک شخصیت بنویسید. حساب سیاسی انسان‌ها با یکدیگر و جریان‌ها با هم فرق می‌کند و آقای لاریجانی که نه ورود کرد و نه ثبت‌نام.
  آقای مطهری به انتخابات ورود کرده و حقش هم هست که اظهارنظر بکند و لیست هم بدهد و این اراده شخصی خودش هست و حزبی هم ایشان ندارد، البته یک چیزی از مدت‌ها قبل به نام صدای ملت منتسب به ایشان بوده است که با این عنوان در دوره‌های قبل در انتخابات شرکت کردند.
  بنده ولی از ترکیب آدم‌ها و چینش این لیست خبر ندارم و اینکه خودم هم در این لیست ایشان قرار گرفته‌ام را از رسانه‌ها شنیده‌ام. بنده احساس می‌کنم ایشان از روی لطف و احترام اسم بنده را در لیست گذاشته‌اند ولی ما مراوده حزبی و سیاسی با یکدیگر نداریم با هم همکار و دوست بودیم ولی مراوده سیاسی نداریم.
  حالا اگر آقای مطهری نام بنده را در لیستش گذاشته مخالفت نمی‌کنم و تشکر می‌کنم و آقای قالیباف هم اگر من را در لیست خود بگذارد استقبال می‌کنم، دوستان شورای وحدت هم اگر من را در لیست خود بگذارند، استقبال می‌کنم و همچنین شورای ائتلاف هم من را در لیست خود بگذارند استقبال می‌کنم.
  فکر نمی‌کنم آقای مطهری تا این لحظه لیستی بسته باشد، و فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان در تهران لیست داشته باشند، مگر اینکه آدم‌هایشان از شهرستان‌ها تا دیشب حوزه‌های انتخابیه خود را به تهران تغییر داده باشند تا آن موقع لیستی شکل بگیرد.

حزب مردم‌سالاری در شهرستان‌ها از نامزدهای خود حمایت می‌کند
مصطفی کواکبیان ‎، دبیرکل حزب مردم‌سالاری
  شورای نگهبان می‌گفت قصد دارد انتخابات را رقابتی‌تر کند، اما باید افراد را با ذره‌بین پیدا کنیم، با این حال در شهرستان‌ها از نامزدهای موردنظر خود حمایت خواهیم کرد.
  بیانیه ۱۱۰نفری جبهه اصلاحات به‌معنای نفی سیدمحمد خاتمی نیست و نباید منجر به سوءاستفاده جریان‌ها شود. ما از روزنه‌ای که امیدی به گشایش ایجاد کند استقبال خواهیم کرد.
  در دیدار فعالان سیاسی با آیت‌الله رئیسی، به رئیس‌جمهور نیز اعلام کردیم که با قانون مجلس یازدهم امکان ثبت‌نام در انتخابات از بسیاری از افراد سلب شد و این منحصر به اصلاح‌طلبان نیست، نامزدهای مستقل هم امکان حضور پیدا نکردند.
  رئیس‌جمهور سابق که 3دوره در مجلس خبرگان حضور داشته چرا الان رد صلاحیت شده است؟ اصل بر بقای صلاحیت است اکنون چه چیزی اتفاق افتاده که وی رد صلاحیت شد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید