• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218447
+
-

پیشتازی«هاوایی»،‌تداوم «فسیل»

فیلم‌های روی پرده در ایام جشنواره چقدر فروختند؟‌

گیشه
پیشتازی«هاوایی»،‌تداوم «فسیل»

در ۱۱روزی که جشنواره برپا بود و تعدادی از سینماها همه یا تعدادی از سالن‌هایشان به نمایش فیلم‌های جشنواره اختصاص داشت، گیشه سینمای ایران چه حال و روزی داشت؟
در این ۱۱روز، «هاوایی» ساخته بهمن گودرزی با بازی امین حیایی و امیر جعفری با ۲۵۰هزارو۹۲۷ تماشاگر در ۴۰۶سالن و ۵هزارو۱۹۱ سانس به ۱۳میلیارد
و۳۸۳ میلیون و ۸۹هزارو۵۰۰ تومان فروش رسید و پرفروش‌ترین فیلم در ایام جشنواره بود.
در جایگاه دوم جدول فروش در این ۱۱روز، «هتل» ساخته مسعود اطیابی و با بازی پژمان جمشیدی بود که با ۲۵۰هزارو۹۲۷ تماشاگری که در ۴۰۶سالن و ۴هزارو۷۴ سانس داشت، توانست به فروش ۹میلیاردو۷۲۲‌میلیون و ۳۴۹هزار و۵۰۰ تومانی برسد.
 بعد از این دو فیلم، در موعد ذکرشده، کمدی «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری با حضور پژمان جمشیدی و رضا عطاران در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفت که ۸۸هزارو۷۱۴ نفر در ۲۸۰‌سالن و ۲هزارو۵۹۴ سانس به دیدنش نشستند و در گیشه به رقم ۵میلیاردو۹‌میلیون و ۸۰۴هزارو۵۰۰‌تومان رسید. در جایگاه چهارم جدول فروش در ایام جشنواره، فاتح مطلق گیشه امسال، «فسیل» ساخته کریم امینی با بازی بهرام افشاری، قرار داشت که در ۲۳۷سالن و هزارو۷۵۱ سانس، ۶۸هزارو۶۳۹ نفر تماشاگرش بودند و ۳میلیاردو
۶۲۰ میلیون و ۵۰۰هزارو۵۰۰ تومان سهم آن ازگیشه بود.
کمدی «ورود و خروج ممنوع» ساخته امید آقایی و با بازی محمدرضا شریفی‌نیا و اکبر عبدی در این ایام در ۲۷۸سالن و هزارو۹۵۳ سانس، ۴۹هزارو۵۳ بلیت فروخت و ۲میلیاردو۴۷۶‌میلیون و ۳۴۱هزارو۵۰۰ تومان درآمد داشت.
انیمیشن «مسافری از گانورا» ساخته سیداحمد علمداری در روزهای جشنواره در ۲۵۵سالن و هزارو۴۲۱‌سانس، ۳۶هزارو۸۰ تماشاگر داشت و یک‌میلیاردو۳۳۴ میلیون و ۱۹۴هزارو۵۰۰‌تومان فروش کرد. «بچه‌زرنگ»، پرفروش‌ترین انیمیشن سینمای ایران، در این برهه با ۲۷هزارو۱۳۹ تماشاگری که در ۱۹۸سالن و هزارو۵۴ سانس برای خودش دست‌وپا کرد، یک‌میلیاردو۲‌میلیون و ۶۶۹هزارو۵۰۰ تومان در گیشه دشت کرد.
فیلم کودکانه «نارگیل» ساخته سیدداود اطیابی در مدت ۱۱‌روز جشنواره ۱۳هزارو۶۵۵ نفر در ۱۰۳سالن و ۵۱۳سانس تماشاگر داشت و ۶۱۶میلیون و ۲۷۵هزارو۵۰۰ تومان فروخت.
تریلر امنیتی «ضد» ساخته امیرعباس ربیعی و با بازی نادر سلیمانی در مقطع یادشده با ۴هزارو۷۵۲‌تماشاگر و در ۷۸سالن و ۳۲۱سانس به فروش ۱۶۰میلیون و ۲۰۷هزارو۵۰۰ تومان رسید. در همین مدت، فیلم‌های «جوجه‌تیغی»، «عامه‌پسند»، «سلفی با رستم»، «توچال»، «گیج‌گاه»، «جنگل پرتقال»، «حدود ۸صبح»، «پالایشگاه»، «سرهنگ ثریا»، «خورشید آن ماه»، «ارثیه فامیلی»، «اخت‌الرضا» و «مصلحت» فروش بسیار اندکی بین حدودا ۱۵۰میلیون تومان تا ۶۶۰هزار تومان را تجربه کردند.‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید