• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 19 دی 1402
کد مطلب : 215035
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2RNvW
+
-

با مردم

 رودخانه «کشف‌رود» مشهد تبدیل به فاضلاب‌رود شده است
رودخانه تاریخی کشف‌رود با قدمتی 800ساله در خراسان‌رضوی واقع شده است.متأسفانه به‌علت کمبودتصفیه‌خانه در این استان سال‌هاست که این رودخانه تبدیل به مکانی برای تخلیه فاضلاب خام شده است به‌طوری که هزاران هکتار اراضی کشاورزی که در مجاورت این رودخانه قرار دارند با فاضلاب کشت می‌شوند.این وضعیت نه‌تنها موجب آلودگی وسیع محیط‌زیست منطقه می‌شود بلکه زمینه‌ساز انواع بیماری‌هاست.بنا بود که تفرجگاه بزرگی به‌نام بوم‌پارک در این محدوده احداث شود که با این شرایط یقینا قابل اجرا نخواهد بود.از مسئولان درخواست داریم تا با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های جدید در این استان جلوی تخلیه فاضلاب به این رود تاریخی و مهم را بگیرند.
تقی‌زاده از مشهد

یارانه انرژی به‌طور عادلانه توزیع شود
بسیاری از خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند و یارانه‌ای بابت سوخت دریافت نمی‌کنند. باید تمهیدی اندیشیده شود تا همانطور که افراد دارای خودرو از مزیت یارانه سوخت برخوردارند افراد بدون خودرو هم از این امکان استفاده کنند و میزان یارانه به‌صورت نقدی و ماهانه به حساب‌شان واریز شود.
خدامی از تهران

تالاب پریان آستارا را احیا کنید
متأسفانه تالاب پریان شهر آستارا که دومین تالاب بزرگ درون شهری کشور است. در دهه80 مورد تصرف افراد سودجو قرار گرفت و با خاک پر شد، درحالی‌که این تالاب زیبا هر ساله میزبان هزاران پرنده مهاجر و زیستگاه ماهی‌ها و جانوران آبزی بسیاری بود. درخواست داریم تا با احیای این تالاب، روزهای خوب گذشته آن را برگردانید.
عبادپور از آستارا

پیامک
کارت‌های بانکی غیرحضوری تمدید شوند

در دوران شیوع بیماری کرونا و قرنطینه کارت‌های بانکی به‌صورت خودکار و بدون مراجعه حضوری به شعب تمدید می‌شد، این شیوه بسیار خوب بود.پیشنهاد می‌کنم این روال همیشگی شود چراکه هم شعب خلوت‌تر شده و کارکنان بانک دردسر کمتری متحمل می‌شوند و هم در وقت و انرژی مشتریان صرفه‌جویی می‌شود.
قبادیانی از تهران

دست‌اندازهای شهر ایذه همچنان خسارت می‌زنند
تمام خیابان‌های شهر ایذه پر از دست انداز و چاله است و چپ‌کردن کامیون در این دست‌اندازها اتفاقی تکراری شده است. از مسئولان شهری تقاضای رسیدگی به وضعیت آسفالت خیابان‌های این شهر را داریم.
لیوارجانی از ایذه

گزینه عجله دارم باعث سوءاستفاده رانندگان اینترنتی شده است
اخیرا تا زمانی که گزینه عجله دارم در نرم افزار تاکسی‌های اینترنتی را نزنید راننده‌ای سفر شما را نمی‌پذیرد. این گزینه باعث شده رانندگان این‌قدر معطل کنند تا مشتری مجبور شود رقم بیشتری را قبول کند. به‌نظر می‌رسد این حرکت دسته‌جمعی باشد یا کاری فنی انجام داده باشند که گزینه قیمت معمولی توسط رانندگان دیده نشود! در این شرایط بد اقتصادی این چه کاریست؟ لازم است مسئولان کشوری و قوه قضاییه و سازمان بازرسی به این موضوع ورود کنند.
صیامی از تهران

سامانه پست‌بار دوباره فعال شود
سامانه جامع پست‌بار که برای رهگیری مرسولات پستی است مدتی غیرفعال شده است و نمی‌توان از روی آن مسیر مرسولات را پیگیری کرد. لطفا دوباره آن را فعال کنند.
سعیدی از کرج

برخی درختان منطقه 3تهران از هرس جاماندند
برخی درختان واقع در ناحیه 3منطقه 3در محدوده برزن 5شامل کوچه‌های فرعی و بن‌بست‌های خیابان شهید عین‌آبادی هرس نشده‌اند. خواهشمند است شاخه‌ها و سرشاخه‌های همه‌ درختان این مسیر با نظر کارشناسان هرس شوند.
بابایی از تهران


 

این خبر را به اشتراک بگذارید