• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 3 دی 1402
کد مطلب : 213309
+
-

ایجاد حریم تئاترشهر، خواست هنرمندان بود

وزیر ارشاد: امیدوارم دغدغه‌های اصحاب هنر با ساخت حریم جدید رفع شود

گزارش
ایجاد حریم تئاترشهر، خواست هنرمندان بود

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

طرح ایجاد حریم هنری تئاترشهر، ظهر دیروز کلید خورد. هنرمندان تئاتر کشور مدت‌هاست از نهادهای مسئول می‌خواهند با تمهیداتی این میراث هنری کشور و تهران را حفظ و آلودگی‌های بصری اطراف آن را رفع کنند.
شهرداری در این زمینه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد برای ساخت حریم هنری این مجموعه هماهنگی کرده بود. طی ۲سال اخیر همچنین جلساتی با حضور مدیر تئاترشهر، مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، معاونت خدمات شهری شهرداری، ستاد ساماندهی صنایع و مشاغل، شرکت شهربان و حریم‌بان و دیگر بخش‌های مرتبط برگزار شده ‌و نمایندگان شورای شهر هم در این جلسات حضور داشته‌اند. در پی این جلسات، طرح ایجاد حریم هنری تئاتر شهر آماده شد. این طرح قرار است با حفظ معیارهای هنری، جاذبه‌های این‌مجموعه فرهنگی تهران را بهبود بخشد و آلودگی‌های موجود را از چهره این‌ موزه هنری زنده شهر بزداید. ۵۱سال از ساخت این مجموعه هنری می‌گذرد و طی دهه‌های اخیر این مجموعه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری روبه‌رو و مدت زیادی به حال خود رها شده بود. طرحی که امروز آغاز شد قرار است با ایجاد المان‌های هنری چهره این نماد تهران را زیباتر کند. سروناز امتیازی، طراح این حریم است که آن را در این مجموعه تاریخی و فرهنگی اجرا می‌کند.

  تصمیم تازه برای قلب تپنده تئاتر ایران
سه‌شنبه سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بود که مدیر وقت مجموعه تئاتر شهر وعده بهسازی حریم تئاترشهر را داد ولی این وعده ۱۷۰۵روز زمین ماند تا امروز که طرح مذکور کلنگ زده شد. محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین آغازین ساخت حریم هنری مجموعه تئاترشهر گفت: از همان ابتدای کار دولت با درخواست حریم برای تئاتر شهر مواجه شدم. البته سال ۶۸ حریم قبلی برداشته شد و مباحث میراثی وجود داشت. با آقایان ضرغامی و زاکانی صحبت کردیم. دغدغه این است که طراحی متناسب با محل باشد.
او افزود: تمام تأکیدم این است که با نظر خود هنرمندان کار صورت گیرد. امروز خوشحالم کار به انجام رسیده است. مجموعه در اختیار مردم و هنرمندان است. تئاترشهر، قلب تپنده تئاتر ایران و تهران است. طرح بهسازی داخلی هم آماده است و به‌زودی ساخت بزرگ‌ترین مجموعه هنری تهران را آغاز خواهیم کرد تا خانه‌ای برای همه جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی باشد. جزئیاتش هم رسانه‌ای می‌شود. امیدوارم دغدغه‌های اصحاب هنر به حداقل برسد و بتوانیم گام‌های استواری برای این بخش کشور برداریم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید