• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 4 تیر 1397
کد مطلب : 20923
+
-

گزارش‌های ضد‌و نقیض از رفع فیلتر توییتر و فیسبوک

چشم انداز
گزارش‌های ضد‌و نقیض از رفع فیلتر توییتر و فیسبوک

روز گذشته گروهی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از دسترسی آزاد به توییتر و فیسبوک خبر دادند. در مقابل اما بسیاری هم این خبر را رد کرده و اعلام کردند که همچنان دسترسی آنها به این شبکه‌های اجتماعی قطع است.

پیش از این هم سابقه چنین اتفاقاتی وجود داشته است. از زمان آغاز فیلترینگ تلگرام چند باری پیش آمده که گروهی از کاربران روی برخی آی‌اس‌پی‌های خاص به‌طور موقت از سد فیلترینگ گذشته‌اند. بعد از مدتی اما مشخص شده که ماجرا اختلال در روند فیلترینگ بوده و خبری از باز شدن شبکه‌های اجتماعی نیست. حساسیت نسبت به رفع فیلتر توییتر از آنجایی بیشتر شده که مدتی است بحث آن داغ شده است. 

به گزارش همشهری، چندی پیش وزیر ارتباطات درخصوص آخرین خبر از رفع فیلتر توییتر گفت: تصور می‌کنم نظر ۶وزیر دولت و 2نماینده منتخب مجلس که برخاسته از آرای مردم هستند، محترم شمرده خواهد شد. اکنون همه‌‌چیز به برگزاری جلسه‌ای با موضوع بررسی فیلترینگ توییتر توسط «کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه» بستگی دارد.

چون اکثریت اعضای این کارگروه طی نامه‌ای به دادستان کل کشور که رئیس کارگروه است خواستار طرح موضوع رفع فیلتر توییتر در این کارگروه شده‌اند. به‌عبارت دیگر درصورت طرح این موضوع در کارگروه اکثریت اعضا به برداشته شدن فیلتر توییتر رأی مثبت خواهند داد. چندی پیش 6وزیر و 2نفر از نمایندگان مجلس عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نامه خود را برای رفع فیلتر این شبکه اجتماعی ارسال کردند. 

به‌دنبال ارسال این نامه اما محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور اعلام کرد که مسئله رفع فیلتر توییتر قابل طرح در کارگروه مصادیق نخواهد بود و ربطی به کارگروه ندارد. او گفت: تا وقتی وضعیت توییتر مانند گذشته است دستور قضایی به قوت خود باقی است. هم‌اکنون ۸عضو از ۱۲عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نظر مثبت خود را برای رفع فیلتر توییتر اعلام کرده‌اند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید