• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 29 مهر 1402
کد مطلب : 206410
+
-

صدای زمانه خود باشیم

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری : هنرمندان‌ انسانیت را به سیاست ربط ندهند


کورش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه و کشتار مردم بی‌گناه می‌گوید: «کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌گناه در هر جای دنیا ناجوانمردانه است. نمی‌دانم در روزگار امروز‌چه اتفاقی افتاده که واکنش‌ها به‌گونه‌ای شده است که آدم‌ها همه‌‌چیز را به هم ربط می‌دهند. کشتن زنان و کودکان بی‌گناه را به موضوعات اتفاق‌افتاده ربط می‌دهند و همه‌‌چیز را به هم مرتبط می‌کنند. به‌نظرم این افراد در هر مقامی و هر شغلی که باشند انسان‌های بزدلی هستند.» وی در ادامه توضیح می‌دهد: «همه‌ما
به نوعی ادعای دمکراسی داریم و بحث حقوق بشر را در گفتار روزمره خود داریم، اما یادمان باشد که انسان‌کشی ربطی به سیاست، نژاد و... ندارد. انسانیت مربوط به جایگاه شخصی مشخصی نیست، چه ایرانی و آمریکایی باشیم و چه آلمانی و فلسطینی و.... هر جایی خون مظلوم و بی‌دفاع ریخته شود، خارج از انسانیت است. ما همه انسانیم؛ این همه جنایت اتفاق می‌افتد، اما عده‌ای هستند که فقط موضوعات را به هم ربط می‌دهند. اگر در‌گوشه دنیا مظلوم‌کشی اتفاق می‌افتد، مربوط به همه انسان‌هاست.» این کارگردان تئاتر در ادامه به افرادی اعم از هنرمندان اشاره می‌کند که نان به نرخ روزخور هستند؛ همه‌‌چیز را با سیاست قاطی می‌کنند و نگاه می‌کنند که چه اتفاقی می‌افتد و براساس آن به هر چیزی بدون درنظر‌گرفتن برخی‌ موضوعات، واکنش نشان می‌دهند. انسانیت‌مفهوم والایی است که در نهاد هر فردی وجود دارد.
زارعی یادآور می‌شود: «یکی از بدبختی‌های ما به لحاظ سیاسی و اقتصادی این است که در میان ابرقدرت‌هایی هستیم که ما را تحریم می‌کنند، اما عده‌ای برای آنها غش می‌کنند. کاری به‌ درستی یا نادرستی نگاه مسئولان ندارم، اما این مردم هستند که تحت فشار قرار گرفته‌اند. آنها نشان می‌دهند به فکر ما هستند اما مردم را تحریم می‌کنند! به‌نظرم این کوته‌فکری است. در این میان برخی ‌‌هنرمندان هستند که الان یک مدل حرف می‌زنند و فردای روزگار اگر جمهوری اسلامی یک مدل دیگر حرف بزند، اینها مواضع خودشان را تغییر می‌دهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید