• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 27 تیر 1403
کد مطلب : 230158
+
-

نقد منصفانه داشته باشیم

یادداشت-2
نقد منصفانه داشته باشیم

سید محمد آقامیری؛ رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران

 باید پذیرفت تهران در برخی حوزه‌ها مانند حمل‌ونقل عمومی عقب‌ماندگی 10ساله داشته است. بسیاری از پروژه‌های عمرانی با پیشرفت‌های فیزیکی بیش از 50درصد، رها شده بودند و... كه جبران همین موارد قطعا در مدت کوتاهی میسر نیست اما در دوره ششم اتفاقات خوبی رخ داده است و شاهد حل مشکلات و رفع کمبودها هستیم. پیگیری و اتمام هزار پروژه تعطیل‌شده، بهره‌برداری از محورهای بزرگراهی مانند فاز اول بزرگراه شهیدبروجردی، عملیاتي‌شدن بزرگراه شهیدشوشتری، توسعه خطوط ناوگان ریلی و توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، تنها بخشی از اقدامات شهرداری تهران در دوره ششم است.
نباید فراموش کنیم که در این دوره با پیگیری شهرداری تهران و البته حمایت دولت قرارداد 630دستگاه واگن نتیجه داد و البته که باز هم با عزم شهرداری تهران و در راستای جبران کمبودهای این ناوگان طی تفاهمات صورت‌گرفته تعداد واگن‌ها افزایش یافت. بررسی اعداد در حوزه ناوگان ریلی نشان می‌دهد عملکرد شهرداری تهران در همین 3سال برابر با 24سال گذشته بوده است. اتوبوس‌ها و تاکسی‌های نو و برقی وارد ناوگان شد تا رفت‌وآمد مردم تسریع و تسهیل شود. در امور شهری حتی افراد آسیب‌دیده اجتماعی که در ادوار گذشته در لیست شهروندان شهر قرار نداشتند و کاری برایشان انجام نمی‌شد، به‌عنوان شهروندان این شهر پذیرفته شدند و برای رهایی از آسیب‌ها زیرساخت‌هایی چون یاورشهرها ایجاد شد. مددسراها توسعه يافتند و تجهیز و نوسازی شدند. کلونی‌های اعتیاد از محله‌هایی چون شوش و هرندی و... جمع‌آوری شدند و آرامش و امنیت به این نقاط بازگشت.
در همین دوره مدیریت شهری شاهد آسفالت معابر فرعی، اصلی و محورهای بزرگراهی بودیم. در برخی از مناطق بودند کوچه‌هایی که بنا به‌گفته ساکنان‌شان پس از 20سال آسفالت شدند. در دوره ششم بود که شهرداری تهران زمینه مشارکت شهروندان در امور شهر را فراهم کرد و اجازه داد تا مردم خودشان برای محله‌شان تصمیم بگیرند و پروژه را تعریف و اولویت‌بندی کنند.
اینها بخشی از عملکرد شهرداری تهران است كه نباید چشمان‌مان را روی آنها ببنديم و منتقد غیرمنصف باشيم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید