• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223379
+
-

مراحل قانونی ایجاد یک شغل و کسب‌وکار خانگی

چگونه رئیس خودمان باشیم؟

چگونه رئیس خودمان باشیم؟

همیشه کسانی هستند که دوست دارند، خودشان رئیس خودشان باشند. مشاغل خانگی از آن دسته فعالیت‌هایی است که این امکان را برای متقاضیان کار فراهم می‌کند. در چارچوب مشاغل خانگی می‌توانید با بودجه محدود، به فعالیت و کسب درآمد بپردازید. مشاغل خانگی در سال‌های اخیر به‌خصوص میان بانوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است وبه‌علت ویژگی‌هایی چون زود بازده‌بودن، ساعات کار آزاد، کمک‌گرفتن از آشنایان در ایجاد شغل و مواردی نظیر آن، روزبه‌روز افراد بیشتری را به‌سوی خود جذب می‌کند.اگر شما هم به دنبال ایجاد یک شغل خانگی  هستید، این راهنما را از دست ندهید.



دریافت علامت تجاری برای مشاغل خانگی
 با توجه به لزوم حمایت از مشاغل خانگی، درخواست متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز پشتیبان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،در اداره ثبت علائم تجاری بررسی و درصورت انطباق با قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی، ثبت رسمی علامت انجام می‌ شود.
 مجوزهای پشتیبان مورد پذیرش، مربوط به فعالیت‌های «صنایع‌دستی، فرش دستباف، برخی شاخه‌های هنری، پرورش گل و تولیدات گیاهی، صنایع نساجی و پوشاک و سراجی و نیز برخی شاخه‌های صنعت و خدمات» است.
بررسی مجوزهای پشتیبان به‌صورت استعلام الکترونیک برخط(وب‌سرویس) از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

شاغلان کسب‌وکار خانگی مشمول حمایت بیمه‌ای می‌شوند؟
با ارائه مجوز کسب‌وکار خانگی می‌توانید نزد صندوق تامین اجتماعی به‌صورت خویش‌فرما بیمه شوید و از مزایای آن استفاده کنید. البته مشمولان صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تابع قوانین و مقررات مربوط به‌خود خواهند بود.
براساس قوانین و مقررات موجود، امکان بهره‌مندی فعالان مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شده است. از میان 515رشته مصوب مشاغل خانگی تعداد 356رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌شود. متقاضیان درصورت تمایل می‌توانند برای ثبت‌نام و عضویت در این صندوق به سامانه صندوق بیمه عشایر به نشانی www.roostaa.ir مراجعه کنند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید