• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 16 مهر 1402
کد مطلب : 205044
+
-

نکته بازی/ کی حوصله‌اش را دارد؟

به‌نظر می‌رسد قرار نیست داستان لوسیانو پریرا در فوتبال ایران به همین سادگی به پایان برسد. مهاجم 40ساله برزیلی که فصل گذشته عملکرد چندان موفقی در مس رفسنجان نداشت، ابتدای فصل جدید در فهرست مازاد نارنجی‌پوشان قرار گرفت اما امیدش را از دست نداد و منتظر ماند تا شاید روزنه‌ای برای بازگشتش پیدا شود. این روزنه سرانجام پدیدار شد و حالا با موافقت ساکت الهامی، شیمبا به مس بازگشته است. به این ترتیب او برای دوازدهمین فصل پیاپی در لیگ ایران مشغول به‌کار خواهد شد؛ در جایی که جوانان بومی به‌سختی مورد اعتماد قرار می‌گیرند و میدان می‌بینند. بازیکن 40ساله برزیلی در حالی یک سهمیه را در تیم لیگ برتری اشغال کرده که حتما این موقعیت می‌توانست به یک استعداد داخلی برسد، اما کی حوصله‌اش را دارد؟

داستان ادامه دارد
پرسپولیس در حالی امروز به مصاف گل‌گهر می‌رود که از قرار معلوم نبیل باهویی به این مسابقه هم نرسیده است. مدت‌ها طول کشید تا پرسپولیس در فرایند جذب مهاجم با باهویی به توافق برسد، پس از آن مدت‌ها طول کشید تا قراردادش ثبت شود و رسما به پرسپولیس بیاید، پس از آن مدت‌ها طول کشید تا در تمرینات حاضر شود، چرا که گفته می‌شد سرما خورده و از آمادگی لازم برخوردار نیست. بعد که همه اینها برطرف شد و او به تمرینات گروهی پیوست، حالا در مورد غیبتش در بازی با گل‌گهر نوشته شده: «هنوز برای رسیدن به آمادگی لازم نیاز به زمان بیشتری دارد و نمی‌تواند در دیدار امروز تیمش را همراهی کند.» امیدواریم بالاخره عمر ما به دیدن نبیل در زمین قد بدهد؛ مهاجمی که برخلاف میل یحیی جذب شد!

کاش سرعت برگزاری هم اینطوری بود
در شرایطی که مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با سرعت لاک‌پشتی و با هرج و مرج کامل در جریان است، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با سرعت برق‌آسا اقدام به محروم کردن کسانی می‌کند که کوچک‌ترین مصاحبه اعتراضی انجام می‌دهند. این رویه از ابتدای فصل وجود داشته و به‌نظر می‌رسد وقفه‌های پرشمار هم تغییری در آن ایجاد نکرده است. در همین راستا علیرضا حقیقی، دروازه‌بان هوادار که بعد از بازی این تیم با فولاد گفته بود پنالتی تیم حریف درست نیست تا اطلاع ثانوی از همراهی تیمش محروم شد. همچنین محمد طیبی هم به دلایل مشابه محروم شده و هر 2 بازیکن 48ساعت فرصت دارند دفاعیات خود را ارائه بدهند. البته که ما با اعمال انضباط به این شکل کاملا موافقیم، اما کاش کمیته برگزاری مسابقات هم سرعت کمیته انضباطی را داشت!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید