• یکشنبه 7 مرداد 1403
  • الأحَد 21 محرم 1446
  • 2024 Jul 28
یکشنبه 7 مرداد 1403
کد مطلب : 231083
+
-

پاسخ ارزان به سؤال «حوصله‌ام سررفته؛ چی‌کارکنم؟»

سبک زندگی
پاسخ ارزان به سؤال «حوصله‌ام سررفته؛ چی‌کارکنم؟»

تعطیلات تابستان از آن زمان‌هایی است که والدین این جمله را از سوی کودکان و نوجوانان‌شان زیاد می‌شنوند: «حوصله‌ام سررفته، چی کار کنم؟» پاسخ به این سؤال اغلب اوقات از پاسخ به سؤالات کنکور سراسری هم سخت‌تر است و در موارد زیادی هزینه هنگفتی را به سبد اقتصادی خانواده اضافه می‌کند. واقعا راه‌حل چیست؟ چگونه پاسخ این سؤال را با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی مفید برای فرزندانمان بدهیم؟

مشارکت در کارهای داوطلبانه
کمک به محیط‌زیست، حیوانات، افراد معلول یا کم‌بضاعت یا اردوهای جهادی تجربه جالبی است که از یک سو مسئولیت‌ اجتماعی را در فرزند شما تقویت می‌کند و از سوی دیگر باعث می‌شود آنها با واقعیت‌های موجود در جامعه بیشتر آشنا شوند.

تجربه آشپزی
غذا درست‌کردن می‌تواند از آن تجربه‌های خاطره‌ساز و هیجان‌انگیز برای کودک و نوجوان باشد. می‌توانید غذای جذابی را که دوست دارد با همکاری خودش آماده کنید؛ از خرید مواد لازم تا آماده‌سازی‌ آنها و پخت‌وپز و در نهایت سرو‌‌کردنش. با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم با مهارت آشپزی آشنا می‌شوند و هم حس اعتماد به نفس می‌گیرند.

ماجراجویی در مسیرهای عادی
پیاده‌روی، کمپ‌کردن، کوهنوردی و رفتن به موزه‌ها از آن تجربه‌هایی است که اغلب بچه‌ها دوست دارند؛ تفریحات ارزانی که خاطرات به یادماندنی هم در ذهن آنها می‌‌گذارد. قطعا کودک تجربه خوابیدن در کمپ یکی از ایستگاه‌های کوهنوردی زیر نورماه و ستاره را بیشتر از رستوران‌های رنگارنگ دوست دارد و برای همیشه به یادش می‌ماند.

یادگیری مهارت‌های جدید
اگر کاسب معتمدی در اطرافتان هست، اجازه دهید نوجوان شما تجربه یادگیری یک مهارت جدید را داشته باشد. تعمیر ساعت یا خودرو، فروشندگی در یک لباس‌فروشی، تعمیر موبایل و کامپیوتر، نجاری و خیاطی و...باعث می‌شود هم وقتش پر شود و هم ببیند در چه مهارت‌هایی استعداد دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید