• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 2 شهریور 1402
کد مطلب : 201071
+
-

پارکینگ به یوسف‌آباد رسید

همشهری‌یار
پارکینگ به یوسف‌آباد رسید

نصیبه سجادی-روزنامه‌نگار

«ما پارکبان خودروهایی شده‌ایم که صاحبان آنها از مناطق دیگر و سایر شهرهای ایران از نخستین ساعات صبح خودروهایشان را در کوچه و خیابان‌های منطقه پارک می‌کنند و ساعت8-7 که کارشان تمام شد، با همین خودروها راهی خانه‌های‌شان می‌شوند. نتیجه می‌شود صف بزرگی از خودروهای پارک شده و تبدیل شدن منطقه به پارکینگ بزرگ خودرو و شلوغی و ترافیک.» اینها عمده‌ترین مشکلی است که شهروندان ساکن منطقه6 با ما در میان می‌گذارند؛ تقریبا از همه جای آن، یوسف‌آباد، امیرآباد، محدوده پارک لاله و... و تأکید هم می‌کنند از طرق مختلف به گوش مسئولان شهری رسانده‌اند، ولی نتیجه‌ای نگرفته‌اند.
جمشید رحمانی‌پناه، یکی از ساکنان یوسف‌آباد است که می‌گوید: «منطقه6 پر است از مراکز تجاری، بیمارستان، دانشگاه و مراکز اداری و دولتی مهم که همین امر افراد زیادی را از همه تهران و از شهرهای دیگر به این منطقه وارد می‌کند برای استفاده از این امکانات.» او به کارمندان ادارات هم اشاره می‌کند که هر روز با خودرو به منطقه می‌آیند و همین جا پارک می‌کنند و می‌روند سرکار.» رحمانی‌پناه درباره بیمارستان محب‌کوثر می‌گوید: «این بیمارستان پارکینگ ندارد. با وجود اینکه به اهالی قول داده بودند که پارکینگ آن را حتما تامین کنند و فضا هم داشتند، اما این کار را نکردند. هیچ ساعتی از روز در اطراف این بیمارستان‌ جای پارک پیدا نمی‌شود. دوطرف خیابان پر از خودروست و درصورت وقوع بحران، آمبولانس و ماشین‌های آتش‌نشانی قادر به حرکت نیستند.

پارکینگ استاندارد بسازید
رحمانی‌پناه گفت: «شهرداری باید با خریدن پلاک‌هایی، پارکینگ‌های استاندارد بسازد و در اختیار اهالی بگذارد. شهرداری برای رفع کسری پارکینگ شهروندان باید به ساخت پارکینگ اقدام کند یا از خودروسازها بخواهد که در ساخت پارکینگ سهم داشته باشند. چرا باید سود را آنها ببرند و آسیب‌هایش برای مردم باشد؟» به‌گفته او یوسف‌آباد بیشتر از محله‌های دیگر درگیر این معضل است و اهالی برای انجام کارهایشان ترجیح می‌دهند با خودرو بیرون نروند.

پارکینگ به منطقه 6می‌آید
تفاهمنامه ساخت پارکینگ طبقاتی بزرگ که 20سال مطالبه مردم، بیماران و کادر پزشکی بیمارستان امام خمینی و شریعتی بوده، انجام و وارد مراحل اجرایی شده است. علیرضا صادقی‌بخش، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه6 می‌گوید: «تفاهمنامه‌های سه‌جانبه بیمارستان، شهرداری و دانشگاه علوم‌پزشکی انجام شده و تامین اعتبار صورت گرفته است. همچنین از محل درآمدهای شهرداری که بابت کسری پارکینگ از شهروندان دریافت شده در ساخت پارکینگ منطقه6 هزینه شده است. صادقی‌بخش می‌گوید: «بخشی از کار اجرایی ساخت پارکینگ بیمارستان شریعتی شروع و قرارداد هم منعقد شده و مشغول تخریب هستیم و با آماده شدن نقشه وارد فاز عملیاتی می‌شویم.» به‌گفته صادقی‌بخش، پارکینگ مهدکلینیک منطقه6 که اوایل امسال راه‌اندازی شده، از بخشی از بار ترافیک منطقه و اطراف بیمارستان شریعتی می‌کاهد. معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه می‌گوید: «بهترین راهکار حل مشکل پارکینگ یوسف‌آباد گسترش حمل‌ونقل پاک است. در مدیریت شهری یک بحثی وجوددارد مبنی بر اینکه ساخت پارکینگ همه‌جا راهکار خوبی نیست چون تقاضای سفر را بیشتر می‌کند. بهتر است با ارتقای مدهای حمل‌ونقل عمومی مردم را به استفاده از این ناوگان تشویق کنیم؛ کاری که در مورد محله جهان‌آرا انجام و اخیرا یکی دیگر از ایستگاه‌های این محدوده راه‌اندازی شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید