• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193331
+
-

داستان محله‌ها در «جشنواره رسانه‌ای آرمان»

خبر
داستان محله‌ها در «جشنواره رسانه‌ای آرمان»

دانیال معمار، رئیس ستاد جشنواره رسانه‌ای«آرمان» از برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: به یاد و نام شهید امنیت، آرمان علی وردی تاکنون چندین جشنواره آرمان در بخش‌های قرآنی، مداحی و بازی‌های یارانه‌ای با استقبال پرشور برگزار شد. به‌منظور شناسایی نخبگان و تاریخچه و قهرمانان محلات تهران نیز جشنواره رسانه‌ای «آرمان» در تهران شروع به کار کرد.
او افزود: «امروزه زندگی اقشار مختلف جامعه به نوعی با رسانه گره خورده و این موضوع روی زندگی مردم اثرگذار است. از سوی دیگر طی این سال‌ها شاهد گسترش پدیده شهروند خبرنگار هستیم و میکرو رسانه‌ها کمک زیادی کرده تا مردم خودشان صاحب رسانه‌های کوچکی شوند که میزان اثرگذاری و فراگیری آنها بعضا از رسانه‌های رسمی بیشتر است.»
معمار خاطرنشان کرد: «مخاطب اصلی جشنواره رسانه‌ای آرمان تمام اقشار و به‌ویژه دهه هشتادی‌ها هستند. چرا دهه هشتادی‌ها؟ چون زیست‌بوم این نسل فضای مجازی است و در این عرصه دارای تخصص و فعالیت هستند. هرچند مخاطب این جشنواره عموم مردم اند و محدودیت سنی نداریم اما با 2هدف، بیشتر بچه‌های نسل دهه هشتادی را مخاطب قرار داده‌ایم. اول اینکه به‌عنوان رسانه این نسل را بیشتر بشناسیم و بیشتر با آنها در ارتباط باشیم و دوم هم می‌خواهیم دنیا را از دریچه این نسل ببینیم و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم. همچنین مشارکت بیشتر نوجوانان و جوانان در مدیریت شهری، دیدگاه و نظر علیرضا زاکانی شهردار تهران است و این رویکرد در تمام برنامه‌های شهرداری وجود دارد.»
دبیر اجرایی جشنواره آرمان افزود: «در این جشنواره قرار است مردم تهران، قصه محله خودشان را روایت کنند. دلیلش هم این است که اولا می‌خواهیم سوژه در دسترس باشد و همچنین روایت‌ها و اتفاقات و قهرمان‌های زیادی در محلات تهران وجود دارند که همچنان دست نخورده باقی مانده و روایت نشده‌اند. اماکن و اتفاقات و تاریخ محله‌ها ازجمله اسامی و نام محلات هم می‌توانند سوژه شرکت‌کنندگان در این جشنواره باشند و در قالب فیلم و عکس تولیدات خودشان را برای ما ارسال کنند.»
معمار درباره زمان و جوایز این جشنواره هم گفت: شرکت‌کنندگان تا ۲۰تیرماه می‌توانند نسبت به ارسال آثار اقدام کنند و اختتامیه و معرفی آثار برتر در روز ۱۹مردادماه برگزار می‌شود. پس از داوری به اثر برتر جایزه ۵۰۰میلیون ریالی تعلق می‌گیرد و همچنین ۵۰جایزه ۱۰میلیون ریالی نیز در نظر گرفته ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید