• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 9 اسفند 1401
کد مطلب : 186772
+
-

چند قاب از پارک پردیس

پارک فناوری پردیس فضاهای عمومی بسیاری در خود جای داده است که در این صفحه برخی از این امکانات را کوتاه معرفی کرده ایم

چند قاب از پارک پردیس

مرکز همایش‌ها
مرکز همایش‌های پارک فناوری پردیس دارای 2 ورودی شرق و غرب مجزاست که 2مسیر پله فرار در مجاورت درب‌های خروجی سالن آمفی‌تئاتر آن تعبیه شده است. ظرفیت سالن آن 271نفر است. این سالن با تجهیزات مناسبی مانند سن، میز، تریبون سخنرانی، ویدئو پروژکتور، سیستم رکورد تصاویر دیجیتال، پرده نمایش درجه یک و 6پروژکتور ویژه پذیرای مهمانان داخلی و خارجی است.

برج فناوری

برج فناوری پردیس 2هزار و 300مترمربع مساحت و ارتفاع 40متر از سطح زمین، متشکل از 9طبقه روی زمین و2طبقه زیرزمین دارد.در  این ساختمان که به شکل مثلث قائم الزاویه طراحی شده، فضاهایی برای معرفی و نمایش فناوری‌های نوین ازجمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری نانو، زیست فناوری و سایر فناوری‌های کشور پیش‌بینی شده است. همچنین امکان استفاده از برج فناوری برای کاربری اداری، اتاق جلسات و اطلاع‌رسانی، تاسیساتی و رفاهی نیز وجود دارد.

مسجد حضرت فاطمه‌الزهراس

مسجد حضرت فاطمه‌الزهرا(س) با زیربنای حدود هزار مترمربع شامل سرسرا، شبستان اصلی، شبستان بانوان و همچنین وضوخانه زنانه و مردانه، دفتر مسجد و اتاق خادم در پارک فناوری پردیس ساخته شده است. جلوه‌های بسیاری از معماری و هنر ایرانی اسلامی در طراحی مسجد پارک مورد نظر قرار گرفته است. این معماری و هنرِ آمیخته با مهندسی، شامل گچبری، کاربندی، آجرکاری، کاشی‌کاری، مقرنس‌کاری، منبت‌کاری و خوشنویسی است.

مقبره شهدای گمنام

پیکر پاک 2شهید گمنام در پارک فناوری پردیس به خاک سپرده شده است. یکی از این شهدا 19ساله بوده و پیکر او در منطقه بوارین تفحص شده است. این رزمنده جوان در عملیات ایذایی والفجر8 در سال 1364 به شهادت رسیده است. در کنار این شهید گمنام جوان23ساله‌ای آرمیده که پیکر پاکش درمنطقه شرهانی تفحص شده و براساس بررسی‌ها در عملیات محرم سال 1361به شهادت رسیده است. در طراحی این بنا از طرفی به 2 مفهوم دانش و فناوری و از طرف دیگر به مفاهیم شرف، شهادت و جهاد توجه شده است.

بوستان دانشمندان

فضای سبز عمومی پردیس نوآوری به مساحت 12هزار مترمربع طراحی و اجرا شده است. در فضای سبز پارک از گونه‌های مختلف گیاهی متناسب با اقلیم منطقه مانند سدروس، اقاقیا، کاج نقره‌ای، سرو شیراز، بید مجنون، انواع ساناز، انواع شمشاد و یاس هلندی استفاده شده است. بوستان دانشمندان به مساحت 8هزار مترمربع در فضای میانی پردیس نوآوری قرار گرفته که در آن 2آبنمای موزیکال طراحی و ساخته شده است. در این فضا تندیس دانشمندانی از کشورهای مختلف نصب شده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید