• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 بهمن 1401
کد مطلب : 185934
+
-

مرگ 7نفر در حوادث آخر هفته پایتخت

مرگ 7نفر در 5حادثه مختلف در آخر هفته گذشته، پلیس و بازپرس جنایی پایتخت را راهی ماموریت‌های مختلف کرد.
به گزارش همشهری، نخستین حادثه شامگاه چهارشنبه گذشته رخ داد. آن شب به قاضی محمد جواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید اعضای یک خانواده در حادثه‌ای جانشان را از دست داده‌اند. در بررسی‌ها مشخص شد که اهالی ساختمانی، چند روزی بود که متوجه بو ی تعفن شدیدی شده بودند که در ساختمان پیچیده بود. از سوی دیگر چند روزی می‌شد که خبری از اعضای خانواده‌ای که در یکی از واحدهای ساختمان زندگی می‌کردند نبود و به‌نظر می‌رسید منشا بو از آپارتمان آنهاست. در این شرایط همسایه‌ها موضوع را با پلیس درمیان گذاشتند و وقتی مأموران قدم در آپارتمان مورد نظر گذاشتند با صحنه دردناکی مواجه شدند. اجساد زن و مردی جوان به همراه پسربچه 7ساله‌شان در خانه دیده می‌شد که در ادامه بررسی‌ها مشخص شد همگی آنها به‌دلیل گازگرفتگی جانشان را از دست داده‌اند. ظاهرا علت گازگرفتگی، بخاری غیراستانداردی بود که در خانه قرار داشت و مرگ تلخ اعضای خانواده 3نفره را رقم زده بود. بررسی‌ها نشان داد که چند روزی از مرگ آنها می‌گذرد و در این شرایط اجساد قربانیان به دستور بازپرس جنایی به پزشکی‌قانونی فرستاده شد.
دومین حادثه مرگبار اما ساعت 10صبح پنجشنبه 27بهمن به قاضی وحید ناصری، بازپرس جنایی تهران اعلام شد. مقتول مردی 27ساله بود که با 3نفر از همسایه‌ها درگیر شده و ساعتی پس از این درگیری جانش را از دست داده بود. پدر مقتول در تحقیقات گفت: پسرم با 3نفر از همسایه‌ها مشاجره لفظی پیدا کرد اما ناگهان این مشاجره به دعوا منتهی شد و همسایه‌ها به جان پسرم افتادند و او را کتک زدند. با شنیدن صدای دعوا، خودم را به خیابان رسانده و پسرم را با هر سختی بود از زیر دست آنها بیرون کشیدم و به خانه بردم. اما او حال خوبی نداشت، به‌طوری که حتی شام هم نخورد و سر درد شدیدی داشت. به همین دلیل به اتاقش رفت تا استراحت کند اما ساعتی بعد وقتی برای بیدار کردن او بالای سرش رفتم متوجه شدم جان باخته است.
باتوجه به اظهارات مرد میانسال، 3مرد همسایه به دستور بازپرس جنایی تهران بازداشت شدند و به ضرب و شتم پسر جوان اقرار کردند. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.
سومین حادثه مرگباری که در پایتخت رخ داد و موجب تشکیل یک پرونده جنایی شد ظهر پنجشنبه اتفاق افتاد. آن روز به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که کودک یک ماهه به طرز مشکوکی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت جانش را از دست داده است. پدر کودک در تحقیقات گفت: چند روز قبل فرزندم سرما خورد و بی‌قراری می‌کرد. با این تصور که او سرما خورده و بعد از چند روز حالش خوب می‌شود سعی کردیم در خانه از او مراقبت کنیم. اما بعد از چند روز حالش بدتر شد و ما فورا او را به بیمارستان رساندیم اما جانش را از دست داد. تحقیقات برای رازگشایی از مرگ نوزاد آغاز شده است.
چهارمین حادثه‌ای که در پایتخت اتفاق افتاد مرگ مردی 57ساله بود که روز پنجشنبه رخ داد. تحقیقات اولیه حکایت از این داشت که وی برای انجام عمل کوچک کردن معده به یک مرکز درمانی در پایتخت رفته و پس از عمل نیز مرخص شده و به خانه برگشته بود اما 2روز بعد از جراحی، حالش بد شده و خانواده‌اش او را به بیمارستان منتقل کردند. تلاش پزشکان اما برای نجات او فایده‌ای نداشت و مرد میانسال جانش را از دست داد. به‌دنبال این حادثه خانواده متوفی از تیم جراحی شکایت کرده‌اند که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
اما پنجمین و آخرین پرونده جنایی که روز جمعه در دادسرای جنایی تهران تشکیل شد مرگ اسرارآمیز زنی 42ساله در خانه‌اش بود. او به تازگی با مردی به‌صورت موقت ازدواج کرده بود و مأموران به تحقیق از این مرد پرداختند و او گفت: مدتی قبل با مینا (متوفی) در مهمانی آشنا شدم و او را به عقد موقت خود در آوردم. مینا از بیماری افسردگی رنج می‌برد و به همین دلیل دارو مصرف می‌کرد. شب حادثه حالش بد شد و او را به مرکز درمانی بردم اما چون خیلی شلوغ بود و مینا هم به‌خاطر حال بدش نمی‌توانست منتظر بماند به خانه برگشتیم. او چون حالش خوب نبود خوابید اما چند ساعت بعد متوجه شدم که نفس نمی‌کشد.
به دستور بازپرس جنایی، جسد مینا به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات از همسر صیغه‌ای او ادامه دارد تا معمای این حادثه رازگشایی شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید