• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
پنج شنبه 27 بهمن 1401
کد مطلب : 185821
+
-

کلوچه‌های مهربانی

رژیم خوب
کلوچه‌های مهربانی

مهتاب خسروشاهی

اگر از 99درصد از آنهایی که تصمیم به کاهش وزن دارند درباره مصرف شیرینی سؤال کنید خواهید دید عامل اصلی شکست رژیم غذایی آنها شیرینی‌ است! حق هم دارند! شیرینی، کوکی و کلوچه، از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های دنیا هستند؛ به‌ویژه اگر خرید و مصرف آنها، نتایج خیرخواهانه هم داشته‌باشد.گروه دختران پیشاهنگ خانه MICAH در نیویورک، سال گذشته میلادی (2022) با فروش بیش از 20هزار عدد کلوچه توانستند بودجه موردنیاز برای تأمین بخشی از هزینه‌های کودکان بی‌خانمان را تأمین‌کنند.
این ایده که نخستین‌بار توسط یکی‌از سرباز- پیشاهنگان این مجموعه مطرح شد، امسال نیز با استقبال مواجه شده است. این سرباز- پیشاهنگ که 64224 نام دارد، تاکنون توانسته بیش از 4هزار جعبه کوکی را به فروش برساند. تمام عواید حاصل از فروش کوکی‌ها به‌طورمستقیم صرف کارهایی مانند بازدید از موزه‌ها، باغ‌وحش، اسب‌سواری، نیازهای آموزشی، تهیه مایحتاج خوراکی- پوشاکی افراد و... می‌شود.
به‌گفته کایلا تریلیون، متخصص و مربی کودک در خانه MICAH، به‌دلیل بی‌ثباتی اقتصادی که بسیاری از خانواده‌ها با آن مواجه هستند، نیازمند کمک‌اند. درصورتی که هزینه این افراد- خانواده‌ها تأمین نشود، نمی‌توانند بسیاری از نیازهای خود را تأمین‌کنند. علاوه براینکه این کار یعنی پختن، آماده‌سازی و فروش کلوچه‌ها برای آنها آموزش کار و سرگرمی‌است.
این خانه که در سال2018میلادی بازگشایی شد، ابتدا فقط برای نگهداری از کودکان بی‌خانمان فعالیت می‌کرد اما پس از آن بخش‌هایی نیز برای زنان بی‌خانمان اختصاص ‌یافت. پیش از این نیز این مرکز توانسته با فروش کلوچه، به 50ایالت در ایالات متحده، مبلغ بسیار خوبی برای امور خود به‌دست آورد. امسال قرار است هر پیشاهنگ از خریداران بخواهد که یک جعبه کلوچه بیشتر خریده و آن را به دوست یا همسایه خود هدیه دهند. تلاش برای برداشتن فاصله میان کودکان نگهداری شده در این مرکز با کودکان همان محله و شهر از دیگر فعالیت‌های این مرکز است. این کار نیز با تأمین نیازهای این کودکان امکان‌پذیر است.
به‌عقیده مسئولان مرکز MICHA، امنیت و اعتماد به نفس در کودکی، مهم‌ترین نیازهای یک کودک از کودکی تا بزرگسالی است و تمام تلاش این مرکز، تأمین این دو نیاز اصلی برای کودکان با فراهم کردن شرایط امن زندگی و روانی برای آنهاست. میانگین سنی کودکان این مرکز 6سال است.
نکته جالب اینکه با مراجعه به سایت این مرکز، امکان خرید کلوچه‌ها به‌صورت آنلاین و ارسال آنها نیز وجود دارد. فروش کلوچه‌ها هم‌اکنون آغاز شده و تا پایان‌ماه مارس2023 (اواسط فروردین 1402) این برنامه ادامه خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید