• سه شنبه 2 اردیبهشت 1404
  • الثُّلاثَاء 23 شوال 1446
  • 2025 Apr 22
سه شنبه 17 آبان 1401
کد مطلب : 176353
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r0R8k
+
-

کمتر از یک‌درصد پله‌برقی‌های مترو خاموش است

سرپرست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در ساعت پیک صبحگاهی با حضور در نیمه شمالی خط یک از روند فعالیت در این خط بازدید و بر ارائه خدمات مناسب به مسافران تأکید کرد. به گزارش همشهری، حامد عباسی‌نامی، سرپرست شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همراه مجید رستمی، قائم‌مقام عملیات و جمعی از مدیران خط یک این شرکت، از ایستگاه‌های نیمه‌شمالی خط بازدید کرد و فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه‌های ایستگاهی، فنی و فرهنگی را مورد ارزیابی قرار داد. نامی با بیان اینکه خدمت به مردم مهم‌ترین هدف پرسنل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند، گفت: «رفع کمبود‌های ایستگاه‌ها و بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران از اولویت‌های این شرکت است. تمام سعی و تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت تا با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، تقاضای شهروندان جهت استفاده از مترو را به بهترین نحو پاسخ دهیم. در خطوط هفت‌گانه مترو، خرابی تجهیزات پرمصرف مانند پله‌برقی‌ها و آسانسورها باتوجه ‌به حجم مسافری که روزانه از این تجهیزات استفاده می‌کنند، امری غیرقابل ‌اجتناب است. گزارش وضعیت پله‌برقی‌ها و آسانسورها روزانه توسط کارکنان این شرکت ثبت و درصورت اعلام خرابی نسبت به رفع نقص اقدام می‌شود. عباسی‌نامی از وضعیت مناسب ۱۶۶ پله‌برقی و ۵۰آسانسور خط یک خبر داد و گفت: «به‌منظور رفاه بیشتر شهروندان سعی می‌شود خرابی‌ها در کمترین زمان ممکن برطرف شود که طبق آمار موجود کمتر از یک‌درصد پله‌برقی‌ها در روز به‌دلیل خرابی خاموش هستند.»

آمار و اطلاعات

  پله‌برقی‌ها به 3علت از مدار خارج می‌شوند: کمبود قطعات یدکی، خرابی‌های لحظه‌ای و زدن دکمه خاموشی پله‌برقی توسط مسافران.
  کمتر از یک ساعت: به محض اینکه نیروها از طریق اتاق کنترل متوجه از مدار خارج شدن پله‌برقی‌ای شوند، اقدامات لازم را برای فعال‌سازی‌ مجدد آن انجام می‌دهند که با توجه به‌علت از کار افتادن، معمولا این کار در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود و پله‌برقی دوباره به سرویس‌دهی برمی‌گردد.
  ۲۴ یا ۴۸ساعت: در خرابی‌های لحظه و موردی یا همچنین بازدید دوره‌ای، پله‌برقی برای ۲۴ یا ۴۸ساعت از مدار خارج می‌شود که در این صورت هر اقدامی برای فعالیت مجدد انجام می‌شود.

هزارو 136دستگاه پله‌برقی در ایستگاه‌های مترو موجود است.
۱۲میلیون تومان هزینه تعمیر و نگهداشت هر پله‌برقی در ماه است.
۱۲رشته پله‌برقی طی 2ماه گذشته بهسازی شده است.
2خط 6و 7مترو عمدتا دارای پله‌برقی‌های تولید داخل هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید