رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: «با توجه به اسناد بالادستی و برنامه دولت مردمی سیزدهم و برنامههای وزیر آموزش و پرورش، ساماندهی مدارس غیردولتی را در برنامه کاری داریم تا بتوانیم بسیاری از نقدهایی که بر مدارس غیردولتی انجام میپذیرد، مرتفع کنیم.» احمد محمودزاده در جلسه توجیهی نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: «هماکنون نگاههای مختلفی به این حوزه وجود دارد و برخی از متخصصان و دغدغهمندان حوزه تعلیم و تربیت وجود مدارس غیردولتی را کمک خوبی برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت دانسته و عین عدالت آموزشی تعبیر میکنند و در مقابل عدهای بر این باورند که ایجاد مدارس غیردولتی باعث ایجاد شکاف طبقاتی و دسترسی طبقه مرفه به آموزشهای بهتر میشود و انتقاداتی به این حوزه وارد میکنند.»
او ادامه داد: «در سازمان دنبال 3 نوع رویکرد و برنامه هستیم که یکی از برنامهها تغییرات در قوانین و مقررات مدارس غیردولتی با رویکرد تسهیل امور و مانعزدایی و همگانیشدن مشارکت و مردمیسازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش است و رویکرد دوم و محور دومی که ما در مجموعه مدارس غیردولتی دنبال آن هستیم، بحث کیفیسازی مجوزهای مدارس حقیقی است.»
او با بیان اینکه مجوزهایی که در سالهای گذشته مشکلدار بودهاند، یا افراد صلاحیت حرفهای مدرسهداری را ندارند، بازنگری میشود، افزود: «در کنار اعطای مجوزهای باکیفیت حقیقی، سیاست و برنامه بعدی ما گسترش مدارس غیردولتی حقوقی وابسته به ارگانها و مؤسسات آموزشی دولتی، فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و... است و ما همواره اقرار داریم که پیگیری و انجام مأموریت تعلیم و تربیت آیندهسازان این مرز و بوم، بهتنهایی از عهده آموزش و پرورش برنمیآید و این امر خطیر نیازمند مشارکت همه ذینفعان است. توفیقات خوبی هم در این راستا حاصل شده است.»
مدارس غیردولتی ساماندهی میشوند
در همینه زمینه :