• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 29 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16606
+
-

خداحافظی روزبهانی با بوکس‌آماتور

خداحافظی روزبهانی با بوکس‌آماتور

محسن محمودصفری| با تصمیم شورای المپیک آسیا رشته بوکس در بازی‌های آسیایی جاکارتا تا وزن 75کیلوگرم حاضر خواهد بود و 3دسته سنگین وزن اجازه حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را نخواهند داشت. 3وزنی که در بازی‌های آسیایی اینچئون توانستند دو مدال نقره و یک برنز را برای کاروان ورزشی ایران کسب کنند.
    شانس کم مشتزن‌ها برای کسب مدال
در بازی‌های آسیایی اینچئون در سال2014 مشتزن‌های ایران توسط احسان روزبهانی، علی مظاهری و جاسم دلاوری یک مدال برنز و دو نقره کسب کردند. این 3مدال در اوزان 81،91 و +91 به‌دست آمد و با توجه حذف این 3وزن در بازی‌های آسیایی جاکارتا2018 بوکسورهای ایران با چالش سختی برای کسب مدال روبه‌رو خواهند بود. احسان روزبهانی در این‌باره به همشهری‌ورزشی گفت: «پشت این تصمیم هیچ منطقی نیست شما یک نظر سنجی بگذارید متوجه می‌شوید که جذابیت بوکس در سنگین وزن بیشتر است آن‌وقت سنگین وزن را از بازی‌های آسیایی حذف کردند. این همه تمرین کردیم تا در این مسابقات برای ایران مدال خوشرنگی کسب کنیم آن‌وقت با یک تصمیم بی‌منطق باید از خانه نظاره‌گر مسابقات آسیایی باشیم.» روزبهانی در ادامه با اشاره به اینکه کار بوکسورها در جاکارتا بسیار سخت است گفت: «اگر نگاهی به آمار بوکسورهای ایران در مسابقات مختلف بی‌اندازید خواهید دید که همیشه ایرانی‌ها در سنگین وزن عملکرد بهتری داشته‌اند. این را هم باید در نظر داشت که قرار است 3ایرانی  بوکسور در این مسابقات حاضر شوند با این شرایط کار برای کسب مدال خیلی سخت است. من فکر می‌کنم با این شرایط تنها شانس ما در وزن 69کیلوگرم باشد. نباید یک واقعیت را فراموش کرد که سبک وزن‌های آسیا شرایط بهتری از مشتزنان ما دارند و حضور 3بوکسور از ایران در این مسابقات شانس کسب مدال توسط ایرانی‌ها را به حداقل رسانده است. به نظرم با این شرایط اگر تیم‌ملی ایران اعزام نشود بهتر است اگر واقعا اصرار به اعزام داریم 5بوکسور را بفرستیم تا شانس مدال داشته باشیم.» 
    روزبهانی: به حضور در MMA  فکر هم نمی‌کنم
احسان روزبهانی با توجه به حذف اوزان سنگین وزن در بازی‌های آسیایی شانسی برای حضور در این مسابقات ندارد و درباره شرایطش به همشهری‌ورزشی گفت: «در دو مقطع در آلمان حاضر شدم و تمریناتم را زیر نظر مربی سابق تیم‌ملی این کشور پیگیری کردم و اواخر هفته مجددا به آلمان خواهم رفت. 
فعلا فقط تمرین می‌کنم تا ببینیم در آینده چه پیش خواهد آمد. هدفم شرکت در مسابقات حرفه‌ای بوکس است در بوکس آماتور که خیری ندیدیم ببینیم در مسابقات حرفه‎‌ای چه اتفاقی برایم رخ می‌دهد. 
تنها بوکسور ایران بودم که در مسابقات المپیک ریو حاضر شدم و تنها بوکسور ایران بودم که توانستم کمربند قهرمانی بوکس نیمه‌حرفه‌ای را کسب کنم ولی در عمل هیچ توجهی به شرایطم نشد.» روزبهانی در پاسخ به این سوال که به حضور در مسابقات MMA هم فکر می‌کند گفت: «اصلا قصد شرکت در این مسابقات را ندارم. من یک بوکسور هستم و نهایت تغییری که در رشته انتخابی خودم بدهم این است که حضورم در بوکس حرفه‌ای را پررنگ‌تر کنم. به نظرم زیبایی و جذابیتی که در بوکس حرفه‌ای است در هیچ رشته رزمی دیگری وجود ندارد و من هم به عشق این ورزش را انتخاب کرده‌ام و در آن خواهم ماند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید