• شنبه 9 تیر 1403
  • السَّبْت 22 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 29
سه شنبه 9 خرداد 1402
کد مطلب : 193178
+
-

کلاه‌دوزان آماتور در لیگ برتر

لوتون تاون با کمترین امکانات در جمع بزرگان چه خواهد کرد؟

کلاه‌دوزان آماتور در لیگ برتر

صعود لوتون به لیگ برتر قصه شیرینی دارد. این تیم پس از پیروزی بر کاونتری جواز حضور در لیگ برتر فصل آینده را به دست آورد که این صعود از لحاظ مالی می‌تواند باشگاه را دگرگون سازد. بسیاری از بازیکنان این تیم در چند سال گذشته به‌دلیل اینکه باشگاه حتی توانایی خرید اتوبوس هم نداشت، با وسایل نقلیه عمومی جابه‌جا می‌شدند. آخرین باری که آنها رنگ لیگ سطح اول فوتبال انگلستان را دیدند، هنوز لیگ برتر ابداع نشده بود، از آن زمان 31سال می‌گذرد. لیگ برتر سال‌1992 راه‌اندازی شد؛ زمانی که تیم لوتون تازه سقوط کرده بود و هواداران این باشگاه نتوانستند طعم حضور در لیگ برتر را بچشند.
کاونتری هم که فاصله چندانی با لیگ برتر نداشت، 5فصل قبل در دسته چهارم انگلیس (لیگ2) حضور داشت و با 2صعود توانست به چمپیونشیپ برسد اما فرصت رسیدن به لیگ‌برتر را در ضربات پنالتی مقابل لوتون از دست داد.
   لوتون تاون فقط 9سال پس از صعود از لیگ ملی در سال2014 به پریمیرلیگ رسیده که این سریع‌ترین رکورد صعود یک تیم در تاریخ فوتبال انگلستان از پایین‌ترین سطح به سطح اول است؛ البته به‌طور مشترک با تیم ویمبلدون که بین سال‌های 1977 تا 1986 چنین عملکردی داشت.
   قدمت باشگاه لوتون تاون به ۱۳۵سال قبل برمی‌گردد. این باشگاه پیش از اینکه فوتبال در منطقه لوتون بدفوردشایر گسترش پیدا کند، تشکیل شد و به‌دلیل ارتباط آنها با کارخانه کلاه‌‌سازی در آن منطقه، به کلاه‌‌‌دوزان مشهور است.
   کلاه‌‌دوزان فصل 14-2013 موفق به صعود به سطح چهارم فوتبال انگلیس شدند و پس از آن 2فصل متوالی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به چمپیونشیپ رسیدند و امسال برای دومین فصل متوالی، جواز حضور در پلی‌آف را کسب کردند و در نهایت به لیگ برتر رسیدند.
   لوتون فصل‌10-2009 در کنفرانس برتر حضور داشت؛ لیگی که رقابتی نیست، یعنی جزو لیگ‌های ملی به‌حساب نمی‌آید. آنها 4فصل با 5مربی مختلف به جایی نرسیدند اما فصل 13-2012 در جام‌حذفی بالا آمدند و نوریچ لیگ برتری را بردند و نخستین تیم غیرلیگی شدند که بعد از سال‌1989، تیمی از لیگ برتر را در این رقابت‌ها شکست می‌دهند. لوتون سال‌2015 به لیگ فوتبال برگشت و حالا در بالاترین سطح حضور دارد.
   راب ادواردز، سرمربی لوتون تاون به نخستین سرمربی تاریخ چمپیونشیپ تبدیل شد که پس از اخراج، تیم جدید خود را راهی لیگ برتر کرده است. راب ادواردز در ابتدای فصل از واتفورد اخراج شد و هدایت لوتون را برعهده گرفت. واتفورد در نهایت فصل را در رده یازدهم چمپیونشیپ به پایان رساند.
   پول زیادی بابت حق پخش به باشگاه‌ها اهدا می‌شود اما تازه‌واردها هزینه‌های زیادی برای به‌دست آوردن استانداردهای لازم برای حضور در پریمیرلیگ در پیش دارند. ورزشگاه خانگی این تیم کنیل‌ورث‌رود نام دارد که فقط ۱۰هزار نفر ظرفیت دارد و کوچک‌ترین ورزشگاه تاریخ لیگ برتر است. ورزشگاه لوتون تاون با ظرفیت کمتر از 11هزار هوادار استانداردهای لازم برای حضور در پریمیرلیگ را ندارد و برای مطابقت با استانداردهای پریمیرلیگ، باید 10میلیون دلار برای ورزشگاه خانگی خود هزینه کند. صندلی‌های چوبی و ورودی کوچک و مارپیچ ورزشگاه که از میان ساختمان‌های اطراف به زمین چمن می‌رسد، یکی از مشکلات این ورزشگاه است.
   لوتون تاون یک باشگاه قدیمی و ریشه‌دار است. این باشگاه سال‌1885 تاسیس شده؛ ۱۴سال قبل از بایرن و بارسا و ۱۷سال قبل از رئال‌مادرید.
   لوتون تاون پنجاه‌ویکمین باشگاه تاریخ لیگ برتر خواهد بود.


ورزشگاه لوتون تاون با ظرفیت کمتر از 11هزار هوادار استانداردهای لازم برای حضور در پریمیرلیگ را ندارد و برای مطابقت با استانداردهای پریمیرلیگ، باید 10میلیون دلار برای ورزشگاه خانگی خود هزینه کند. صندلی‌های چوبی و ورودی کوچک و مارپیچ ورزشگاه که از میان ساختمان‌های اطراف به زمین چمن می‌رسد، یکی از مشکلات این ورزشگاه است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید