• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 21 مهر 1401
کد مطلب : 173856
+
-

با توپ‌های آماتور بازی می‌کنیم

محمدرضا حسینی، وینگر سپاهان به‌شدت از کیفیت توپ‌های لیگ برتر شاکی است

با توپ‌های آماتور بازی می‌کنیم

امیرحسین اعظمی

کیفیت فنی لیگ برتر در فصل جاری انتقادات زیادی را به همراه داشته است. اکثر کارشناسان اعتقاد دارند در 8‌هفته ابتدایی، تیم‌ها به هیچ‌عنوان انتظارات را برآورده نکرده‌اند. با وجود این، بازیکنان و مربیان شاغل در لیگ برتر از کیفیت بازی‌ها دفاع می‌کنند. البته در این میان بازیکنانی هم پیدا می‌شوند که با نظر کارشناسان موافق هستند. محمدرضا حسینی، وینگر سپاهان در گفت‌و‌گو با همشهری در این خصوص بیشتر توضیح داده است.

  شرایط سپاهان در آستانه بازی با صنعت‌نفت چطور است؟
خدا را شکر وضعیت خوبی داریم و بچه‌ها همه سرحال هستند. نتایج چند بازی اخیر هم ایده‌آل بوده و امیدوارم در این بازی هم برنده از زمین بیرون بیاییم.

  روی کاغذ خیلی‌ها سپاهان را برنده بازی امروز می‌دانند. نظر خودت در این خصوص چیست؟
در لیگ برتر اصلا بازی آسان وجود ندارد و همه تیم‌ها قابل احترام هستند. صنعت‌نفت قبل از اینکه کادر فنی‌اش تغییر کند، شرایط پیچیده‌‌ای داشت ولی حالا اوضاع این تیم بهتر شده. بازی در آبادان هم برای هر تیمی سخت است و به هیچ عنوان بازی آسانی نخواهیم داشت. با این حال، با توجه به شرایطی که در جدول داریم محکوم به برد هستیم.

  سپاهان لیگ را خوب شروع کرد ولی پس از آن 4‌هفته خیلی بد داشتید. در این مورد صحبت می‌کنی؟
شما درست می‌گویید. فوتبال همین است و گاهی اوقات ممکن است تیم‌های بزرگ با چنین وضعیتی روبه‌رو شوند. البته سپاهان اوضاع را تغییر داد. ما بازیکنان هم در این تیم هستیم تا نتایج متفاوتی را رقم بزنیم؛ نتایجی که در حد نام سپاهان باشد.

  دلیل نتیجه‌نگرفتن شما در 4‌بازی چه بود؟
نمی‌توان فقط یک دلیل آورد. گاهی اوقات یک تیم ممکن است مشکل ذهنی یا بدنی داشته باشد یا اینکه بدشانسی بیاورد. الان اما شرایط سپاهان خوب است و امیدوارم در بازی با صنعت‌نفت هم 3‌امتیاز را بگیریم.

  بعد از گذشت‌ 8‌هفته از عملکرد خودت راضی هستی؟
قطعا راضی نیستم و همیشه توقعم از خودم بالا‌ست. به هر حال امسال سرمربی سپاهان تغییر کرده و همه ما باید خودمان را با تفکرات و ایده‌های مورایس وفق بدهیم.

  در بعضی از بازی‌ها هم در ترکیب ثابت قرار نگرفتی. در این خصوص چه صحبتی داری؟
سپاهان در هر پست بازیکنان با‌کیفیتی دارد و رقابت بین بازیکنان فشرده است. از طرفی مورایس هم قصد دارد به همه بازی بدهد تا همه بازیکنان در شرایط بازی قرار بگیرند. من هر وقت بازی کنم نهایت تلاشم این است که به تیمم کمک کنم.

  اصلی‌ترین رقیب سپاهان برای قهرمانی چه تیمی است؟
پرسپولیس و استقلال تیم‌های خوبی هستند، همینطور فولاد و گل‌گهر. حتی تیم‌های مس رفسنجان و تراکتور هم تیم‌های خوبی هستند و پیش‌بینی خیلی سخت است. اصلا نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد.

  ولی حتما این را می‌دانی که هواداران سپاهان به چیزی جز قهرمانی راضی نیستند؟
خودمان هم به چیزی جز قهرمانی راضی نیستیم. اگر می‌خواهیم قهرمان شویم باید همه‌‌چیز را در زمین نشان دهیم. با حرف‌زدن نمی‌توان قهرمان شد.

  قبول داری بازیکنان خارجی سپاهان انتظارات را برآورده نکرده‌اند؟
صحبت در این مورد در حیطه اختیارات من نیست‌. آنها بازیکنان خوبی هستند و قضاوت در موردشان زود است. شاید به زمان بیشتری نیاز دارند.

  کیفیت فنی بازی‌‌‌های لیگ برتر را چطور ارزیابی می‌کنی؟
من از کیفیت لیگ چندان راضی نیستم. یکی از دلایل مهمی که بازی‌ها را بی‌کیفیت می‌‌کند، کیفیت توپ‌هایی است که با آنها بازی می‌کنیم. در همه لیگ‌های دنیا شاهد استفاده از توپ‌های استاندارد و با‌کیفیت هستیم ولی در ایران پنج، شش سال است که با توپ‌های بی‌کیفیت، بی‌روح، بی‌رنگ و غیراستاندارد بازی می‌کنیم. نیازی نیست اروپا را مثال بزنیم، در همین کشورهای عربی ببینید تیم‌ها با چه امکاناتی و با چه توپ‌هایی بازی می‌کنند. متأسفانه کیفیت توپ‌ها در لیگ برتر ایران آماتور است و هر سال باید این توپ را ببینیم. واقعا از دیدن توپ‌های بی‌کیفیت و بی‌روح خسته شده‌ایم و خواهش ما این است که فدراسیون این توپ‌ها را تغییر بدهد. کیفیت زمین‌ها هم خوب نیست و فدراسیون باید در این زمینه قوانین سخت‌تری را درنظر بگیرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید