• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 1 خرداد 1401
کد مطلب : 161388
+
-

گرینویچ/مقابله ماسک با جنگل‌زدایی


سائوپائولو: ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» و «اسپیس ایکس» با ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل ملاقات و با وی درخصوص همکاری‌های دوجانبه در زمینه ارائه خدمات اینترنتی و پروژه‌های مشترک در منطقه جنگلی آمازون گفت‌وگو کرد. به گزارش ایندیپندنت، این نشست که در استراحتگاه مجلل بولسونارو در ایالت سائوپائولو برگزار شد از سوی فابیو فاریا، وزیر ارتباطات برزیل سازماندهی شده بود. به‌گفته فابیو فاریا که خود اواخر سال گذشته میلادی در ایالت تگزاس آمریکا باایلان‌ماسک دیدار و گفت‌وگو کرده بود، برزیل به‌دنبال مشارکت با ثروتمندترین مرد جهان برای بهره‌بردن از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک است تا از این طریق زمینه دسترسی به شبکه اینترنت در مدارس و مراکز بهداشتی واقع در مناطق روستایی را فراهم کند. ارائه خدمات ماهواره‌ای برای رصد مناطق جنگلی آمازونی و اجرای طرح‌های مشترک در زمینه مقابله با پدیده جنگل‌زدایی در این منطقه از دیگر اهداف همکاری دولت برزیل با ایلان ماسک اعلام شده است.

شهر پلنگ‌ها و آدم‌ها

 راجستان: مردمان شهری در هند به زندگی مسالمت‌‌آمیز با پلنگ‌ها عادت کرده‌اند و در این منطقه هیچ‌ گزارشی از حمله پلنگ‌ها به انسان‌ها به پلیس نمی‌رسد. به گزارش آدیتی‌سنترال، شهر برا Bera واقع در ایالت راجستان هند به گواهی کارشناسان تنها نقطه‌ای از زمین است که حدود یک قرن است انسان‌ها و پلنگ‌های منطقه هیچ مشکلی با هم ندارند. در اطراف این شهر 100قلاده پلنگ زندگی می‌کنند که انسان‌ها را به‌عنوان موجوداتی می‌شناسند که به آنها غذا می‌دهند و به همین دلیل نباید به آنها حمله کرد. این منطقه که به جاذبه گردشگری هم تبدیل شده برای گردشگر‌ها مکان عجیبی است چرا که آنجا شاهد همزیستی مسالمت‌‌آمیز انسان و این حیوان درنده هستند.

آلودگی؛ عامل یک‌ششم مرگ‌ها
 
نیویورک: براساس گزارش جدیدی که در مجله «لنست پلنتری هلت» منتشر شد، آلودگی عامل ۹میلیون مرگ در سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است. چیزی معادل یک مورد از هر 6 مرگ در سراسر جهان. این گزارش نشان داد که شمار تمامی مرگ‌ومیرها از آخرین تحلیل در سال ۲۰۱۵، تقریبا بدون تغییر است، اما تعداد مرگ‌ومیرهای منتسب به آلودگی صنعتی افزایش یافته است. اکثر قریب‌به‌اتفاق- ۹۲درصد از مرگ‌های مرتبط به آلودگی- در کشورهای کم‌درآمد یا با درآمد متوسط بوده است. به گزارش یورونیوز، ریچارد فولر، نویسنده ارشد این گزارش، گفت: «برخلاف تأثیر سوء آلودگی بر سلامتی، اجتماع و اقتصاد، پیشگیری از آلودگی در برنامه توسعه بین‌المللی تا حد زیادی نادیده گرفته است. براساس این گزارش، از میان ۹میلیون مرگ ناشی از آلودگی در سال ۲۰۱۹، آلودگی هوا در ۶.۶۷میلیون مورد، آلودگی آب در ۱.۳۶میلیون مورد، آلودگی سرب در ۹۰۰هزار مورد و خطرات مشاغل سمی ۸۷۰هزار مورد عامل مرگ‌ومیر بوده است. نویسندگان دریافتند که تعداد مرگ‌ومیرهای مربوط به فقر مطلق- ناشی از به‌اصطلاح «آلودگی سنتی»، مانند آلودگی هوای فضاهای بسته و آلودگی آب، از سال ۲۰۰۰ کاهش یافته است. آنها گفتند که این واقعه به‌ویژه در آفریقا مشهود است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید