• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 25 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160700
+
-

گرینویچ/شکایت از نداشتن نوه‌


اوتاراکند: زوج سالمندی در هند در دادگاه علیه فرزند خود، روی جایگاه شاکی نشسته‌اند تا از وی به‌خاطر نداشتن فرزند و محروم کردن آنها از داشتن نوه شکایت کنند. آنها به شکایت بسنده ‌نکردند و درخواست 650هزار دلار غرامت هم دارند. به گزارش آدیتی‌سنترال، ادله‌ آنها در دادگاه برای چنین درخواست شگفت و البته دلاری، هزینه‌ای بود که برای ازدواج پسرشان داده بودند و افزون بر این هزینه‌های دانشگاه و دبیرستان او را هم به‌صورت مستند فاکتور کرده و به دادگاه ارائه دادند. آنها در ادامه لطمه‌های روانی که بابت محروم شدن از داشتن نوه و ناامیدشدن از آینده‌شان به آنها تحمیل شده را پیش کشیدند. حتی این بخش از ادعای آنها هم بدون مستندات قابل ارائه به دادگاه نبود و روانشناسی لطمه‌های روانی آنها را در برگه‌ای تایید کرده بود. هرچند این پرونده شگفت‌انگیزترین در نوع خود نبود و پیش از این پرونده شکایت از پسر 30ساله برای جدا نشدن از والدین، شکایت از فرزند 41ساله برای اصرار بر دریافت کمک‌مالی از والدین هم مطرح بوده است.

رانندگی روی پله‌های باستانی

 رم: مردی اهل عربستان سعودی پس از اینکه با یک خودروی مازراتی وارد محوطه‌ای باستانی شد و روی پله‌های آن رانندگی کرد، توسط پلیس متوقف و سپس دستگیر شد. البته ماجرا به همین‌جا ختم نشد و پله‌هایی که حتی توسط تمدن‌های دیگر در 2هزار سال پیش تخریب نشده بود توسط او تخریب شدند. به گزارش سی‌ان‌ان، خودروی این مرد 37ساله اجاره‌ای بود و به‌گفته پلیس، او در حالت غیرعادی نبود و در شرایطی کاملا عادی تصمیم گرفته بود با خودرو از روی این پله‌های تاریخی میانبر بزند و چند دقیقه‌ای زودتر به مقصد برسد. سنگ‌های این پله‌ها از جنس سنگ مرمر بود و با وجود این لبه برخی از آنها شکسته است. در سال 2015میلادی تعمیر چند قطعه از این پله‌ها معادل یک میلیون و 600هزار دلار آمریکا برای ایتالیا هزینه بر جای گذاشت.

نخستین مرکز هنر‌ دیجیتال
 
ریاض: نخستین مرکز آموزش تخصصی هنرهای دیجیتال به‌زودی در عربستان سعودی افتتاح می‌شود. براساس گزارش خبرگزاری عربستان سعودی «اس‌پی‌ای» (SPA)، نخستین مرکز آموزش تخصصی هنرهای دیجیتال به نام آیندگان هنر دیریه (Diriyah Art Futures) به‌زودی در سرزمین پادشاهی عربستان سعودی آغاز به‌کار می‌کند. اداره توسعه دروازه دیریه «دی‌جی‌دی‌ای» (DGDA) در حاشیه نمایشگاه بازار سفر عربی اعلام کرد که «نمایشگاه هنر آینده دیریه، پروژه‌ای مشترک با وزارت فرهنگ این کشور است و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده به پایان برسد و نخستین شبکه جهانی هنر و نوآوری در زمینه هنرهای دیجیتال، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین را رقم بزند. همکاری دو نهاد توسعه دروازه دیریه و وزارت بازرگانی به توسعه یک موزه‌ الگو منجر می‌شود که برای پیوند با جهان پل‌هایی فرهنگی و ارتباطی خواهد زد.» مرکز آموزشی آیندگان هنر دیریه در فضایی بیش از ۱۰هزار مترمربع در دل کویر و به‌عنوان موزه‌ای الگو برای هزاره سوم ساخته می‌شود و به تازه‌ترین فناوری‌های ساخت وسایل و ابزار موردنیاز هنرمندان نوظهور مجهز خواهد بود. علاوه بر همه این‌ها، این آموزشگاه بزرگ کتابخانه، فروشگاه و مرکزی به نام خانه هنرمندان را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید