• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 25 فروردین 1403
کد مطلب : 222206
+
-

محبوبیت بیشتر حماس با شهادت پسران و نوه‌های هنیه

«هدف قرار دادن فرزندان و نوه‌های اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، باعث افزایش محبوبیت حماس و رهبری آن خواهد شد.»؛ این بخشی از گزارش روز جمعه روزنامه عبری زبان هاآرتص است. در این گزارش با اشاره به اینکه انتظار نمی‌رود ترور 3پسر و 5نوه اسماعیل هنیه جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تضعیف یا آن را مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود در جریان مذاکرات آتش‌بس در قاهره کند، نوشته فلسطینی‌ها این ترور را یک اقدام انتقام‌جویانه می‌دانند نه یک اقدام نظامی مؤثر که حماس را آن‌قدر متزلزل کند تا تعادل آن را از بین ببرد. در این گزارش اشاره شده که هدف قراردادن خانواده هنیه، نه‌تنها موقعیت حماس را در فلسطین و همچنین موقعیت هنیه را تقویت می‌کند که همدلی و حمایت مردمی از سوی مردم فلسطین را به همراه خواهد داشت؛ به‌ویژه که این واقعه ادعاهای پوچ و خبرسازی‌های برخی از رسانه‌های منطقه‌ای را فاش کرده است.
چندی پیش بود که شبکه سعودی‌ العربیه، همسو با خبرسازی‌های رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بود که هنیه برای فرزندانش در ترکیه یک امپراتوری تجاری به راه انداخته است. در این گزارش به نقل از یک شبکه خبری اسرائیلی آمده بود «درحالی‌که ساکنان نوار غزه در محاصره و زیر آتش جنگ هستند، رهبران جنبش حماس و فرزندانشان ازجمله حازم اسماعیل هنیه در ترکیه و قطر در عیش‌و‌نوش زندگی می‌کنند.»
شبکه العربیه با وجود این خبرسازی‌ها پس از شهادت پسران و نوه‌های اسماعیل هنیه در حملات هوایی رژیم صهیونیستی بدون هیچ اشاره‌ای به گزارش‌های پیشین خود و عذرخواهی، در یکی از بخش‌های اصلی خبری خود، خبر شهادت آنان در خاک غزه را بازنشر کرده است.
وحید خضاب، پژوهشگر حوزه فلسطین و غرب آسیا، درباره تهمت‌ها علیه هنیه و فرزندانش می‌نویسد: غیراز خود هنیه که بسیار به او تهمت می‌زنند که در رفاه و آسایش نشسته است، تهمت دیگری که به خانواده هنیه خصوصا پسرانش می‌زدند این بود که با جازدن خودشان به جای بیمارانی که به‌صورت بسیار محدود از مرز رفح امکان خروج داشتند از غزه خارج شده و به ترکیه رفته‌اند. چقدر می‌گفتند ملت زیر بمب و موشک است، آقازاده‌های هنیه در ترکیه زیر باد کولر نشسته‌اند! حالا این 3پسر و فرزندان آنها شهید شده‌اند. در کجا؟ در اردوگاه الشاطی در شمال غرب غزه؛ این یعنی نه‌تنها پسران هنیه و خانواده آنها از غزه خارج نشده بودند بلکه حتی به جنوب غزه هم نرفته و جزو کسانی بودند که در سخت‌ترین شرایط در همان شمال باریکه غزه مانده‌اند. این شهادت با همه تلخی‌هایش آبرویی شد برای مقاومت و آبروی سنگینی از مخالفان مقاومت برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید