• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 25 اسفند 1400
کد مطلب : 156752
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qxyPk
+
-

«میزبانی کریمانه» از ۱۰میلیون زائر نوروزی

عیدانه
«میزبانی کریمانه» از ۱۰میلیون زائر نوروزی

چند روزی به حلول سال نو بیشتر باقی نمانده است و همه ارکان حرم مطهر رضوی خود را برای «میزبانی کریمانه» از ۱۰میلیون مهمان نوروزی امام هشتم(ع) آماده می‌کنند. به‌ گزارش تسنیم، پس از 2سال سخت کرونایی، صحن و سرای رضوی قرار است در عید نوروز سال1401 باز هم میعادگاه دل‌های عاشقان و شیفتگان امام رأفت و کرامت باشد. معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه تاکنون 120هزار نفر از زائران و مجاوران  واکسیناسیون خود را در این بخش انجام دادند، گفت: در ایام نوروزی با کمک خادمیاران سلامت در سطح رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی خدمات بهداشتی ارائه خواهد شد و با همکاری مرکز بهداشت ثامن، بر حوزه سلامت و بهداشت زائران کنترل و نظارت خواهیم داشت.
امین بهنام، درباره تأکید بر رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌های اجتماعی برای بحث زیارت زائران در تعطیلات نوروزی ابراز کرد: در سطح حرم مطهر با نصب یک‌هزار مترمربع بنر و پوستر به زبان‌های فارسی و عربی و نیز پخش پیام‌های منظم از سیستم‌های صوتی درباره کیفیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
وی افزود: همچنین با همکاری و هم‌افزایی ارگان‌هایی همچون هلال‌احمر، سپاه و اورژانس115، سطح خدمت‌رسانی مرکز فوریت‌های پزشکی حرم مطهر به‌صورت ویژه برای 2مناسبت نیمه‌شعبان و ساعت تحویل سال افزایش خواهد یافت.
بهنام با اشاره به کیفیت فرش‌آرایی حرم رضوی هم گفت: همه رواق‌های مرکزی، داخلی و بیرونی و حریم حرم مفروش می‌شوند تا زائران از فضایی که برای آنان درنظر گرفته شده در لحظات تحویل سال بهره‌مند شوند. وی از امکان استراحت شبانه زائران نوروزی در 2رواق حضرت زهرا(س) ویژه خواهران و رواق دارالحجه برای برادران با تأمین لوازم استراحت و شست‌وشوی روزانه آنها خبر داد و افزود: سرویس‌های بهداشتی با خدمات‌رسانی 24ساعته و آماده‌سازی حمام‌ها برای رعایت بیشتر موارد بهداشتی در نظر گرفته شده است. تأمین ماسک و مواد ضد‌عفونی‌کننده دست و لوازم و تجهیزات و نیز خدمت فوق‌العاده خادمیاران حوزه صندلی چرخ‌دار و زائربر نیز در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید