• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 2 اسفند 1400
کد مطلب : 154505
+
-

برنامه‌ریزی برای دور پنجم گفت‌وگوهای تهران - ریاض

وزیر امورخارجه عربستان‌سعودی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ، از برنامه‌ریزی این کشور برای برگزاری دور پنجم رایزنی‌های مستقیم با تهران خبر داد.
این‌درحالی است که پیش‌ از این جمهوری‌اسلامی ایران آمادگی خود را برای ادامه گفت‌وگوها با طرف سعودی با هدف رفع اختلاف‌های موجود فی‌مابین اعلام کرده بود، اما به‌نظر می‌رسد سعودی‌ها همچنان درحال فرافکنی پیرامون روابط دوجانبه و اختلاف‌های موجود هستند.
بر همین اساس هم بود که برمبنای آنچه «الجزیره» گزارش داده فیصل بن فرحان درجریان کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به پیشرفت نداشتن گفت‌وگوها با ایران، ادعاهای ساختگی و بی‌اساس مقام‌های سعودی مبنی بر کمک نظامی ایران به نیروهای یمنی را تکرار کرد و مدعی شد:«تهران همچنان به ارسال موشک‌های بالستیک، قطعات پهپاد و تسلیحات متعارف برای حوثی‌ها ادامه می‌دهد.»
وی با تأکید بر اینکه ریاض کماکان خواهان گفت‌وگو با تهران است، ادامه داد که این امر مستلزم تمایل جدی همسایه‌های ما برای رسیدگی به مسائل اساسی موجود است؛ «امیدواریم که تمایل جدی برای یافتن یک شیوه جدید وجود داشته باشد. اگر ما شاهد پیشرفت اساسی درخصوص این پرونده‌ها باشیم، نزدیک شدن به یکدیگر و بهبود روابط هم امکانپذیر است.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید