• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 31 فروردین 1400
کد مطلب : 128675
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/XD20A
+
-

زیرحلقه/ راه ارسلان

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

وقتی که شیمیدر فصل را با سومی باشگاه‌ها به پایان رساند آغاز دوباره ارسلان کاظمی بود. ملی‌پوش بسکتبال بعد از 2 سال و قبل از پنجره سوم کاپ آسیا به تیم ملی دعوت شد. ارسلان در بازی‌های نیمه‌نهایی بسکتبال باشگاه‌ها چهره تأثیرگذار تیم شیمیدر در کنار 2 بازیکن خارجی این تیم بود. اوج بازی‌های ملی‌پوش اصفهانی در دومین و سومین بازی با شهرداری گرگان به نمایش درآمد و سپس در بازی رده‌بندی مقابل نفت همه کار کرد؛ 33امتیاز، 22ریباند و کارایی 50.به این ترتیب ارسلان برای ورود به مسیر المپیک 2021توکیو اعلام آمادگی کرده است. بازیکنی با تمرکز بالا، قدرت ریباند و فضاسازی مناسب برای هم‌تیمی‌ها؛ او یکی از برترین‌های امسال بود.

اعتراض داوران
داوران بسکتبال از کمیته داوران فدراسیون بسکتبال گلایه دارند که چرا عدالت را برقرار نمی‌کند. بازی‌های نیمه‌نهایی بین چند نفر داور تقسیم شد اما سایر نفرات ازجمله داوران الیت و ملی از سوت زدن در بازی‌های حساس بی‌نصیب ماندند. مسئول کمیته داوران گفته فدراسیون بسکتبال با داوران مشکلی ندارد اما مسکوت گذاشتن خبر محمد دوست غیر از این را ثابت می‌کند. حدود 10روز پیش دوست از سوی فیبا به‌عنوان نماینده رسمی فیبا برای مسابقات مهارت‌های فردی در ایران برگزیده شد اما فدراسیون این خبر را رسانه‌ای نکرد. داوران دیگری هم هستند که در گفت‌و‌گوهای خود از تبعیض‌های موجود در کمیته داوران پرده برداشته‌اند ازجمله صادق قنبری که گفته داوری نمی‌کند.

بچه فرشته
صمد نیکخواه بهرامی بازی‌های نیمه‌نهایی مقابل نفت آبادان را تحت‌الشعاع قدرت بازی خود درآورد که بخشی از وظایف ستاره‌های تیم‌ها در میدان‌های بزرگ است. او یک‌بار هم توسط داور از بازی اخراج شد اما با این حال باز هم بیشتر علاقه‌مندان به بسکتبال یا طرفداران نفت از نفوذ او روی داوری‌ها حرف می‌زنند. بازی صمد از میدان مسابقه با نفت به صفحات مجازی کشید آن هم با نگاهی به فاصله طبقاتی! در برخی نوشتارها به تأثیر سوت‌ها با تفاوت‌گذاری بین «بچه فرشته» بودن (محل سکونت صمد) با «بچه جنوب‌شهر» اشاره شد که آدم را یاد آرزوهای بزرگ چارلز دیکنز می‌انداخت! البته بچه جنوب شهر با قراردادهای خوب نباید از فضیلت یکطرفه فرودستان جامعه برخوردار شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید