• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 آبان 1401
کد مطلب : 175005
+
-

زیرحلقه / بچیروویچ و مدیریت فنی

افشین رضاپور -کارشناس بسکتبال

چند روز از آمدن ممی بچیروویچ مربی اسلوونیایی به ایران گذشته اما هنوز نمی‌دانیم او دقیقاً در تیم ملی چه کاری باید انجام دهد! فدراسیون بسکتبال اعلام کرده بچیروویچ مدیر فنی تیم ملی است و به تیم‌های پایه کمک خواهد کرد اما نکته‌ای وجود دارد که با توجه به آن باید به شرح وظایف ممی شک کرد. فدراسیون از مدیریت فنی تعریف متفاوتی دارد؟ در تعریف‌و‌تمجید از این مرد اسلوونیایی نقش او به‌عنوان سرمربی آینده تیم ملی پررنگ‌تر است. فدراسیون اعلام کرد او مربی خوبی است و چندین سال در لیگ چین فعال بوده و مربی باهوشی است اما نگفته این موارد به مدیریت فنی چه ارتباطی دارد و آیا مدیر فنی خارجی جزو ضرورت‌های بسکتبال ماست؟

امضاهای مجمع
تعدادی از اعضای مجمع از مدیریت کنونی بسکتبال راضی نیستند و در حال جمع‌آوری امضا برای تشکیل مجمع فوق‌العاده هستند. مجمع عمومی عالی‌ترین رکن تصمیم‌گیری فدراسیون‌هاست. براساس بند‌14قانون انتخابات مجمع فدراسیون‌های ورزشی؛ انتخاب، عزل یا پذیرش استعفای رئیس فدراسیون یا اعضای هیأت رئیسه از وظایف و اختیارات مجمع عمومی است. درخصوص مجمع فوق‌العاده و آیا اینکه تشکیل می‌شود یا نه، حرفی نداریم اما همین که مجمع خود را در قبال سرنوشت یک ورزش مسئول می‌داند و رفتاری متعهدانه دارد تا اعتماد عمومی را جلب کند و برای آرای خود احترام قائل می‌شود، مهم است.

بازی با خارجی‌ها
اردوی تیم ملی بسکتبال تشکیل شد و وعده دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های خارجی عملی نشد. با نزدیک شدن به زمان پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2023، فدراسیون به چند دیدار با تیم‌های داخلی رضایت می‌دهد. 20آبان پنجره پنجم شروع می‌شود اما رایزنی برای برگزاری یک یا چند دیدار تدارکاتی مقابل تیم‌های خارجی به نتیجه نرسیده و از پیشنهاد بازی با ترکیه، لبنان، قطر و نیوزیلند رسیده‌ایم به دیدار با تیم‌های لیگ برتر خودمان! حتی گفته شد بازیکنان خارجی تیم‌ها در قالب تیمی مقابل تیم ملی قرار بگیرند. بعید است این کار عملی شود چون بازیکن خارجی بر مبنای بازی باشگاهی قرارداد می‌بندد و نه دیدار تدارکاتی با تیم ملی!







 

این خبر را به اشتراک بگذارید