• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 26 مهر 1401
کد مطلب : 174329
+
-

زیرحلقه / بازگشت ناگهانی

افشین رضاپور -کارشناس بسکتبال

ممی بچیروویچ، سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران و تیم مهرام، دوباره وارد ایران شد؛ این‌بار به‌عنوان مدیرفنی. بچیروویچ بین سال‌های 2012تاقبل از جام‌ملت‌های 2015سرمربی تیم ملی بود. رد پای او را می‌توان در باشگاه پتروشیمی بندرامام و تیم جوانان ایران در جام‌جهانی 2013جمهوری چک دید. بچیروویچ در این تیم‌ها بیشتر نقش مشاور فنی را بر‌عهده داشت. او با عنوان سرمربی مثل همتاهای خارجی قبلی خود ترومن و ماتیچ، تیم ملی ایران را به قهرمانی در آسیا رساند، اما پس از تیم ایران، این مربی اسلوونیایی کارنامه روشنی ندارد. او پس از چند فصل مربیگری ناموفق در چین، به ایران آمده است. در این شرایط او می‌تواند از وظایف سنگینی که بر‌عهده‌اش گذاشته‌اند، بربیاید؟

باز هم ناکامی
ناکامی‌های بسکتبال ایران ادامه داد. این بار تیم‌های بسکتبال 3در 3زیر 17سال دختر و پسر نتایج ضعیفی گرفته‌اند. این دو تیم که در کاپ آسیا شرکت کرده بودند، در مجموع 5بازی فقط یک‌پیروزی داشتند.  تیم دختران به مالزی و چین‌تایپه باخت و حذف شد. تیم پسران هم که تنها پیروزی‌اش مقابل تایلند بود با 2شکست مقابل ژاپن و چین‌تایپه از دور رقابت‌ها کنار رفت. به این ترتیب باید گفت فدراسیون بسکتبال در 6ماه گذشته در همه مسابقات رده‌های سنی ناکام بوده است. شکست‌های نوجوانان و جوانان در بسکتبال 3نفره مایوس‌کننده است و با ادامه این روند بسیاری از اهالی بسکتبال نگران فعالیت نسل‌های آینده هستند.

بازی تدارکاتی
با توجه به میزبانی مشترک فیلیپین و ژاپن در جام‌جهانی 2023و درنظر گرفتن 8‌سهمیه برای آسیا، صعود تیم ملی بسکتبال ایران به این جام‌جهانی دور از ذهن نیست؛ با این حال تیم ملی به‌خاطر 2باختی که به قزاقستان داشته، هنوز موقعیت نامطمئنی دارد. فدراسیون طبق روال قبلی، پیش از شروع پنجره‌ها، اخباری مبنی بر برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های خارجی منتشر می‌کند، اما تاکنون هیچ‌یک از این بازی‌ها انجام نشده‌ است. این بار هم قبل از باز شدن پنجره پنجم صحبت از بازی با تیم‌های نیوزیلند، لبنان و قطر به گوش می‌رسد. بازی در ترکیه هم مدنظر مسئولان است. امیدواریم این‌بار  وعده‌ها در حد حرف نماند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید