• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 11 مهر 1401
کد مطلب : 172955
+
-

زیرحلقه/ مدعیان فصل

افشین رضاپور | کارشناس بسکتبال

لیگ برتر بسکتبال همانند سال‌های گذشته به حرکت افتاد؛ بی‌رمق، با حضور تیم‌های ناآماده و بی‌پول. اگر شرایط 10‌ فصل گذشته را بررسی کنیم، می‌بینیم همیشه همین  روال حاکم بوده. با این حال هر فصل تیم‌ها در کوران مسابقات بهتر شده‌اند. با اضافه شدن بازیکنان خارجی، دست‌کم تا پایان دور رفت تیم‌ها شکل واقعی‌شان را پیدا می‌کنند. امسال یکی دو تیم تمرینات خود را به موقع شروع کرده و یار گرفته‌اند و با بودجه‌ای که کنار گذاشته‌اند مدعی‌اند؛ مثل شهرداری گرگان، مدافع قهرمانی. این تیم علاوه بر ملی‌پوشان و بازیکنان مطرح، 2‌بازیکن خارجی گرفت تا از همین ابتدا زمزمه‌های تکرار قهرمانی‌اش شنیده شود. ذوب‌آهن، نفت آبادان، مهرام و کاله هم شرایط بهتری نسبت به بقیه دارند.

پنجره پنجم
لیگ برتر بسکتبال تا 26‌مهر برگزار می‌شود و پس از  آن، سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی در تعطیلات 20‌روزه، ملی‌پوشان را برای حضور در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 2023 به اردو فرامی‌خواند. امسال تیم ملی فقط یک‌لژیونر دارد و با بازگشت بهنام یخچالی به ایران، برخلاف پنجره‌های قبلی تیم ملی می‌تواند از ابتدا شکل منسجم‌تری داشته باشد. در پنجره پنجم ایران در تهران با چین و استرالیا بازی می‌کند. فدراسیون  در چند نوبت درخواست میزبانی از این پنجره را در گرگان داده بود اما فیبا قبول نکرد تا یک‌بار دیگر ضعف زیرساختی آشکار شود و پس از گذشت 50‌سال باز هم به میزبانی در ورزشگاه آزادی دلخوش باشیم.

NBA در خلیج‌فارس
سابقه داشته NBA را در شرق آسیا برگزار کنند اما در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نه. اماراتی‌ها  سنت‌شکنی می‌ کنند. طبق اعلام NBA قرار است 2‌بازی پیش فصل در ابوظبی امارات برگزار شود. اماراتی‌ها در بسکتبال آسیا مطرح نیستند اما مثل قطر و عربستان برنامه‌هایی از این قبیل را در سر دارند. عربستان جام جهانی 3×3را در جده برگزار کرده و قطری‌ها هم که سال‌هاست با میزبانی مسترزهای بسکتبال 3‌نفره نامشان را مطرح کرده‌اند. اماراتی‌ها  از بازی آتلانتا هاوکس و میلواکی باکس (14و 16مهر) میزبانی می‌کنند. مسابقات پیش فصل برای آماده‌سازی تیم‌های NBA هر ساله در نقاط مختلف دنیا ازجمله ژاپن، استرالیا و... برگزار می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید