• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 23 فروردین 1397
کد مطلب : 11965
+
-

راهکارهایی برای: وقتی تصادف می‌شویم

شکوفه موسوی|خبرنگار:

بعید است در تهران روزی را به شب برسانیم و حداقل یک سانحه رانندگی (یا همان تصادف خودمان) را نبینیم. اما سؤال اینجاست که شما معمولا چه تدبیری برای مواجهه با تصادفات شهری دارید؟ در ادامه چند نکته و راهکار را می‌خوانید که امیدواریم چراغ راهتان شود:
- حواستان باشد که اگر تصادف کردید یا تصادف شدید، به هیچ عنوان آرامشتان را حفظ نکنید. پیش از آنکه طرف دوم ماجرا کلامی منعقد کند، شما قاطی‌بازی دربیاورید و چند حرف روم به دیواری نثارش کنید تا حساب کار دستش بیاید. چه معنی دارد که آدم موقع تصادف عصبی نشود؟ اصلا تمام جذابیت تصادف به دعوا و بی‌تربیتی‌هایش است. پس این فرصت را از خودتان دریغ نکنید و تمام گلایه‌هایتان از زمین و زمان را روی سر طرف مقابل خالی کنید. اصلا هم برایتان مهم نباشد که شما مقصرید یا ایشان؟ توی ماشین زن و بچه نشسته یا ننشسته؟ بی‌محابا داد و بیداد کنید و ناسزا بگوید.
- به هیچ عنوان پس از وقوع حادثه خودروتان را به کنار خیابان نبرید. اینکه کل خیابان بند آمده است هم چه ربطی به شما دارد؟ شهرداری باید جوابگو باشد. به بوق‌ها توجه نکنید و تمام تمرکزتان را بگذارید روی اینکه مبادا صحنه تصادف میلی‌متری جابه‌جا شود.
- اینطور نیست که همیشه شما یک پای تصادف باشید. گاهی شما شاهد تصادف اید. در این حالت دقت کنید که وظیفه‌تان را تمام و کمال انجام دهید. این خیلی زشت است که صحنه تصادفی را در اتوبان ببینید و به راهتان ادامه دهید! بدون تردید بایستید و نگاه کنید. چقدر خوب است اگر همیشه مقداری تخمه آفتابگردان داخل ماشین داشته باشید چراکه در این مواقع تخمه شکستن بدجوری جواب می‌دهد.
- تمام تلاشتان را بکنید که از تصادف‌هایتان خاطره بسازید و تهدید را به فرصت تبدیل کنید. اگر شد فیلم و عکس هم بگیرید تا برای ساعات بعدی صفحات مجازی تان خالی نماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید