• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 16 مرداد 1399
کد مطلب : 106984
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته

موشی که قارون بود
موش خوش صدا


یکی از اتفاقات جالبی که این روزها و سال‌ها افتاده، آن است که می‌توانید از طریق سایت‌های پخش فیلم و اپلیکیشن‌های مربوطه و شبیه آن، روی نمایشگرهای داخل خانه هم فیلم‌ها را آنلاین و غیرآنلاین تماشا کنید. حالا دستگاه‌هایی هم به بازار آمده که می‌توانید با یک یا چند تا از این سایت‌ها ارتباط بگیرید و آثاری را که داخل لیست‌شان دارند، برای شما پخش کنند. در این صورت شما علاوه بر برنامه‌های صداوسیما، کلی فیلم و مستند و انیمه و... هم دم دست خواهید داشت. ازجمله اینکه مثلاً می‌توانید در ژانر انیمیشن‌های ایرانی، انیمه «موش خوش صدا» را تماشا کنید؛ یعنی هم خودتان تماشا کنید و هم فرزندان‌تان از تماشای آن لذت ببرند. این انیمیشن در سال 1392ساخته شده و کورش دالوند هم کارگردانی‌اش کرده است. داستان، همان تم قارون شهر و خستگی‌اش از مال و منال دنیا را دارد. ثروتمندترین موش دنیا در این فیلم، نمی‌تواند از زندگی‌اش لذت ببرد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که به زندگی‌ خودش پایان داده و خود را به رودخانه‌ای بیندازد. اما در میانه راه، اتفاقی برایش می‌افتد و دچار تحولاتی روحی و روانی می‌شود و همین.

بهترین فیلم سیاسی
آژانس شیشه‌ای

در سایت‌های پخش فیلم و سریال چشم می‌گرداندیم، چشم‌مان به فیلم «آژانس شیشه‌ای» خورد؛ اثری خوش‌دست و البته اعتراضی از ابراهیم حاتمی‌کیا؛ کارگردانی که خود نیز شخصیتی اعتراض‌محور دارد و هیچ‌گاه آرام نمی‌نشیند. او در میانه دهه۷۰ شمسی، دچار تنش‌هایی با بدنه مدیریت سینمایی کشور شده بود و به همین دلیل، نمی‌توانست به راحتی کارش را دنبال کند. تا اینکه سرانجام توانست فیلم آژانس شیشه‌ای را بسازد. این فیلم در زمان خودش، سر و صدای زیادی به پا کرد و محل بحث زیادی قرار گرفت. البته امروز که این اثر را تماشا کنید، شاید متوجه حساسیت‌های آن نمی‌شوید. باید دو و نیم دهه قبل‌تر برگردید تا ببینید که در آن دوره و زمانه، مطرح کردن چنین مضامینی به نوعی حرکت در میان میدان مین و نوعی بندبازی سینمایی بود که هر اتفاق نامیمونی در این میانه می‌توانست برای همیشه کار کارگردانش را تمام کند. اما حاتمی‌کیا از این آزمون سربلند بیرون آمد و توانست موجی عجیب در جامعه آن روز ایجاد کند. فیلم او در جشنواره فجر، توانست عملاً جایزه‌ها را درو کند و اثرش، تبدیل به بهترین اثر سینمایی سیاسی بعد از انقلاب شود. پرویز پرستویی، رضا کیانیان، حبیب رضایی و... ازجمله نقش‌آفرینان این اثر درخشان بودند.

پرواز کارگردان
عروس آتش

شنبه همین هفته بود که خبر رسید، کرونا یکی دیگر از هنرمندان را از جامعه هنری ایران گرفت؛ کارگردانی به نام خسرو سینایی. این کارگردان و مستندساز، البته بعد از اثر تحسین‌شده «عروس آتش»، دیگر فرصت پیدا نکرد تا در سینمای ایران خودی نشان بدهد؛‌ هرچند همین یک فیلم باکیفیت نیز برای ماندگاری نامش کفایت می‌کرد. از دیگر آثار او می‌توان به «جزیره رنگین»، «کویر خون»، «مثل یک قصه»، «گفت‌وگو با سایه»، «مرثیه گمشده» و «هیولای درون» اشاره کرد. به همین مناسبت، سراغ فیلم عروس آتش رفته‌ایم تا بار دیگر نگاهی به آن بیندازیم و به‌عنوان یک پیشنهاد سینمایی مطرحش کنیم. این فیلم را خود خسرو سینایی با همراهی فرخ‌نژاد نویسندگی کرده و بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، سعید پورصمیمی، مهدی احمدی، سلیمه رنگزن و غزل صارمی در آن ایفای نقش کرده‌اند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که خسرو سینایی فعالیت‌های موسیقایی هم داشته و ازجمله اینکه موسیقی این اثر را خودش کار کرده. این فیلم، برگرفته از رفتارهای عرفی و قدیمی در میان مردمان جنوب ایران است؛ ازدواج‌های اجباری و خودسوزی و.... در واقع فیلم را باید اثری اجتماعی بدانیم. عروس آتش نخستین فیلم داستانی و بلند خسرو سینایی است که جوایز مختلفی در داخل و خارج ایران گرفت.

برده شورشی
اسپارتاکوس

با یک فیلم تاریخی و اکشن چطورید؟ فیلم «اسپارتاکوس» را می‌توانید در سایت‌های پخش فیلم ایرانی هم تماشا کنید؛ فیلمی که استنلی کوبریک بزرگ کارگردانی کرده و کرک داگلاس هم نقش اولش را عهده‌دار بوده؛ ضمن اینکه تهیه‌کننده اثر هم محسوب می‌شود. فیلم در سال 1960میلادی تولید شده است. علاوه بر داگلاس، لارنس الیویه، پیتر اوستینوف، جان گوین و... هم در این اثر نقش‌آفرینی کرده‌اند. فیلم زمانی طولانی داشته و بالای دو ساعت است. ضمن اینکه اثری پرهزینه هم محسوب می‌شد هرچند که موفق شد پنج برابر هزینه ساختش را برگرداند. این اثر هنوز هم جزو صد فیلم برتر تاریخ سینما به انتخاب‌های مختلف قرار دارد. فیلمی که نام و امضای استنلی کوبریک پای آن باشد، جز این هم نباید باشد. این فیلم درباره روم باستان و ماجراهای برده‌داری در آن دوران است. با بردگان در این امپراتوری رفتارهایی غیرانسانی می‌شد. تا اینکه برده‌ای به نام اسپارتاکوس، از این وضعیت به تنگنا آمده و قیام می‌کند. گروهی دیگر از بردگان نیز او را در این قیام همراهی می‌کنند. فیلم چند اسکار هم در زمان خودش برد و جزو ماندگارترین آثار حماسی و تاریخی محسوب می‌شود. نسخه‌های دوبله شده این اثر را می‌توانید از اینترنت پیدا کنید.

فرار از سایه خیام
سر برتن و دنبال سرم می‌گردم


بین شاعران، رباعی‌سراها کار خیلی سخت‌تری دارند. هرقدر هم که موفق باشند، باز هم زیر سایه سنگین خیام باید زندگی کنند. ایرج زبردست، یکی از شاعران رباعی‌سرایی است که وقتی اشعارش را مرور می‌کنید، در ابتدا جا می‌خورید؛ اینکه رباعی چقدر می‌تواند قالب اثربخش و جذاب و زیبایی باشد. اما چنان که باید، مثل غزل‌سرایان و نوسرایان معاصر قدر ندیده؛ هرچند اصحاب فن به خوبی با او و رویکرد و دنیای شاعرانه‌اش آشنا هستند. شما هم اگر دوست دارید که چند بیت رباعی ناب بشنوید، می‌توانید سری به آثار او بزنید. یکی از جدیدترین کتاب‌های او هم «سر بر تن و دنبال سرم می‌گردم» نام دارد. شاعر درباره این کتاب گفته: «در این کتاب از طرفی قدم‌زدن ابلیس را می‌توان دید، از طرفی دیگر بال‌زدن شطح‌هایی نو را. در مجموع در رباعیات این کتاب حرکت‌های زبانی و مضامین متفاوت و قدم‌های رو به جلو را به‌خوبی می‌توان حس کرد.» ۲ رباعی را با هم می‌خوانیم: «در حجم سیاه ِ باورم می‌گردم/ همراه من ِ دربدرم می‌گردم/ سرگشتگی‌ام چه بر سرم آورده است؟/ سر بر تن و دنبال سرم می‌گردم»، «آرام و صبور، پاک و روشن هستی/موسیقی سرشار شکفتن هستی/در چشم تو اشک، بر سرت چادر ابر/ باران، تو شبیه مادر من هستی.»

فرار از موفقیت
لذت دست‌کشیدن

دنیای امروز ما، تبدیل به دنیای سرعت شده است؛ یعنی بیشتر کار می‌کنیم تا بیشتر داشته باشیم یا دست‌کم از سرعت رایج جامعه و جهان عقب نمانیم. آن‌وقت برای چه این‌همه کار می‌کنیم؟ تا زندگی بهتری داشته باشیم؛ سفرها و خریدها و خانه‌ها و رفاه بیشتر. اما این پایان کار نیست، دوباره همین زندگی‌های بهتر، خودش مسیری می‌شود برای رسیدن به یک زندگی بهتر. در نتیجه به فلسفه «هرچه بیشتر، بهتر» رسیده‌ایم. این فلسفه، قاتل شادی است. حالا شما می‌توانید به یک کتاب و یک پادکست مرتبط با آن مراجعه کنید تا درمانی برای این چرخه پیدا کنید. کتابی به اسم «لذت دست کشیدن» از سوند برینکمن. او در این کتاب، ابتدا این فلسفه را به چالش کشیده و دلیل عدم‌شادی جوامع ثروتمند را همین امر دانسته است؛ در واقع این آفت را خاص ثروتمندها دانسته؛ چرا که انتخاب‌های بیشتری دارند و امکان بیشتری برای دستیابی به آنها. سوند برینکمن، یک فیلسوف دانمارکی است که به خوبی این قضیه را موشکافی می‌کند. اما اگر هم حال و حوصله مطالعه ندارید، دست‌کم به پادکست تولید شده آن توسط سایت ترجمان گوش کنید؛ نکته‌های فوق‌العاده‌ای دارد. شاید شما هم درگیر این تصویر کلی ایجاد شده در جامعه باشید؛‌ اینکه بیشتر، بهتر است.

تنها قدم نخواهی زد
پادشاه مصری


حالا فوتبال آفریقا و جهان عرب را، با یک فوتبالیست می‌شناسند و به یاد می‌آورند؛ محمد صلاح؛ همان بازیکنی که او را در مصر و انگلیس با نام مو صلاح می‌شناسند؛ مردی که فاصله‌ای نداشت تا رقابت سنتی و کلاسیک مسی-رونالدو را در هم بشکند، اما ظاهراً بخت چندان یارش نبود. او حتی در فینال اروپا با رئال مادرید، می‌توانست لیورپول را قهرمان کند اما راموس آن کار غیراخلاقی را کرد تا صلاح، هم فینال را از دست بدهد، هم قهرمانی اروپا و تلخ‌تر از همه، جام جهانی با مصر را. او دیگر تا چند ماه، آن صلاح سابق نبود. البته رئال قهرمان شد اما کسی این قهرمانی را جدی نگرفت؛ چرا که همه معتقد بودند راموس عمداً دست به آسیب‌رسانی به صلاح زده است و لیورپول بدون صلاح، امیدی به قهرمانی نداشت؛ آن‌هم درست در خود فینال. حالا کتابی راهی بازار نشر ایران شده است به اسم «پادشاه مصری» که بازخوانی زندگی این فوتبالیست معروف کشور نیل است. کتاب را مت اولدفیلد نگارش و ماشاء‌الله صفری هم برگردان کرده است. کتاب، درباره اعجوبه‌ای است که شاهزاده‌های عربی، او را فخر عرب می‌دانند و حالا در کنار فراعنه مصر و اهرام ثلاثه، جزو افتخارات این کشور محسوب می‌شود.

در برابر داعش
فرشته‌های خاکی

شاید امروزه صحبت‌کردن از شهدای دفاع‌مقدس، برای نسل‌های دهه‌های ۷۰ و ۸۰، به واسطه فاصله زمانی‌ای که دارند، مقداری  باورپذیری خودش را از دست داده باشد؛ هم به واسطه شرایط خاص دهه ۶۰ و فرهنگ خاصی که در آن روزها حاکم بود و موارد دیگر. اما قطعاً صحبت کردن از شهدای مدافع حرم که غالباً خود جوان بوده و حتی بین آنها از جوانان دهه هفتادی هم نفرات زیادی را مشاهده می‌کنیم، قطعاً باورپذیر خواهد بود؛ چرا که اینها نیز جوانانی چون خودشان بودند و مشخص بود که دارند برای چه می‌جنگند و دفاع می‌کنند. به همین دلیل است که طی سال‌های اخیر کتاب‌های مختلفی با موضوع مدافعان حرم نشر یافته. «فرشته‌های خاکی» یکی از این دست کتاب‌هاست که قشر نوجوان را هدف قرار داده و قصد دارد با آنها درباره مدافعان حرم سخن بگوید. این کتاب درباره مدافعان حرم شهر سامراست. سامرا جزو شهرهای مقدس شیعیان محسوب می‌شود و مدفن۲ تن از امامان بزرگوار تشیع نیز در این شهر واقع شده؛ امام حسن عسکری و امام هادی علیهما‌السلام. این اثر را اسماء هاشمی گلپایگانی نگارش و انتشارات سروش هم راهی بازار کرده است. مدافعان حرم سامرا، با فتوای آیت‌الله العظمی سیستانی راهی دفاع از حرم امام هادی شدند.

کدام بردگیم؟
راهنمای خرید نخستین بردگیم


تا حالا در این ستون‌ها و طی ماه‌های گذشته، بسیار درباره این تفریح سازنده صحبت و اقدام به معرفی نسخه‌های مختلف هم کرده‌ایم؛ ایرانی و غیرایرانی. اما شاید سؤالی که برای خیلی‌ها پیش بیاید این باشد که خب، حالا ما اگر بخواهیم سراغ دنیای بردگیم‌ها برویم و نخستین بردگیم زندگی‌مان را تهیه کنیم، چه مسیری را باید برویم؟ سؤال بسیار مهمی است. البته سؤال دقیق‌تر باید این باشد که چگونه به سمت نخستین بازی حرکت کنم؟ وقتی شما کلیات را آموختید، دیگر خودتان می‌توانید از میان بازی‌های ایرانی و غیرایرانی رایج در بازار و بازی‌هایی که در سایت‌های معتبر بردگیمی معرفی می‌شود، به نسبت نیاز خودتان انتخاب کنید. نکته اول این است که چقدر قصد دارید هزینه کنید. طبعاً قیمت بازی‌های ایرانی ارزان‌تر تمام می‌شود و بازی‌های خارجی گران‌تر. اما باز هم شما باید مشخص کنید که بازی ارزان می‌خواهید یا متوسط یا گران. دوم اینکه باید بدانید غالباً چند نفره می‌خواهید بازی کنید. بازی‌های دو نفره تا هفت، هشت نفره و بیشتر هم داریم؛ انتخاب نهایی با شماست. موارد بعدی سن بازیکنان، سطح بازی و... از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قراربگیرد. وقتی این پاسخ‌ها را بدانید، به راحتی از لیست‌های موجود در سایت‌ها می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

باغت آباد
باغ‌موزه


داریم درباره بردگیم Arboretum صحبت می‌کنیم. شکل کارت‌ها که خیلی آدم را به وجد می‌آورد؛ تصویری از درختان مختلف با رنگ‌های مختلف در آنها چاپ شده که اصلاً همین نگاه‌کردن به آنها هم می‌تواند حال آدم را عوض کند. اما شما قرار است که فراتر رفته و باغ خودتان را بسازید. این بازی شاید به‌نظر ساده برسد اما می‌تواند تا مدت‌ها شما و همراهان‌تان را سرگرم کند. شما یک دست کارت گیرتان می‌آید که می‌توانید رفتارهای مشخصی با آنها داشته باشید؛ یا کارت بکش، یا کارت بسوزان یا کارت بازی کن. شما در کارت بازی‌کردن آزادی عمل دارید و می‌توانید انواع درختان را بکارید؛ با رنگ‌ها و عددها و چینش‌های مختلف. کم‌کم که پیش می‌روید، باغ شما پروبال گرفته و بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. در پایان نیز اگر باغی که ساخته‌اید با همان درختی تمام شود که شروع کرده‌اید و عددهایی که در کارت‌های شما هست هم رو به افزایش باشد، شما می‌توانید برنده خوشبخت این بازی باشید. بازی قواعد خاص خودش را هم دارد؛ مثل اینکه در پایان، کسی می‌تواند امتیاز درختان را بگیرد که بیشترین تعداد از آنها را در اختیار داشته باشد. در نهایت اینکه این بازی برای رسیدن به هدف خودش، نیاز به تمرکز و محاسبات ذهنی زیادی دارد.

درختی به نام ارغوان
ارغوان

پیش از این در این ستون‌ها، درباره علیرضا قربانی گفته و آهنگ‌هایی از این خواننده خوب را معرفی کرده‌ایم. اما این‌بار بهانه ما، قطعه ارغوان از این خواننده سنتی ایرانی است؛ قطعه‌ای که تقریباً شناسنامه این خواننده محسوب می‌شود و همه آن را به خوبی می‌شناسند و به یاد دارند. حالا تازگی‌ها هوشنگ ابتهاج، شاعر بزرگ ایرانی درباره قطعه ارغوان گفته است: «آن دیگر تقصیر من نیست؛ خدا باید راضی باشد. بله، ظاهراً شنونده‌ها هم از این راضی هستند، من شنیده‌ام که تا مقدمه شروع می‌شود مردم شروع به‌دست‌زدن می‌کنند؛ یعنی دیگر آن را می‌شناسند. ولی عیبش این است (که البته حق هم دارند) این شعر برای آواز و تصنیف طولانی است و مقدار زیادی از آن زده شده و یک خرده شعر شَل و کور شده، ولی در مجموع حالتی که این شعر به‌وجود آورده تا حدی در خود شعر جا پایش معلوم است...»؛ این قطعه، از آلبوم «حریق خزان» است و مهیار علیزاده هماهنگ‌سازی‌اش کرده. شعر معروف ارغوان چنین شروع می‌شود: «من درین گوشه/که از دنیا بیرون است/ آسمانی به سرم نیست/ از بهاران خبرم نیست/ آنچه می‌بینم/ دیوار است/ آه/این سخت سیاه/ آنچنان نزدیک است/ که چو برمی‌کشم از سینه نفس/ نفسم را برمی‌گرداند...».

دوباره سرلک
دوباره

جاهایی که دنبال نامش می‌گردید، ممکن است اسم او را خواننده پاپ ایرانی هم گذاشته باشند. با اینکه می‌دانیم صدای او کاملاً سنتی است، اما انتخاب‌هایی که سینا سرلک داشته، باعث شده تا چنین نگاهی به او ایجاد شود؛ همان مسیری که محمد اصفهانی و علیرضا افتخاری و... هم پیمودند و برخی در آن موفق شدند و برخی موفق نشدند و تبدیل به باتلاقی برای آینده حرفه‌ای‌شان شد. سینا سرلک هم تصمیم گرفته که میان پاپ‌خوانی و سنت‌خوانی، بندبازی کرده و برای خودش اعتباری کسب کند. البته گروهی می‌گویند که نتوانسته به اعتباری که دیگر خواننده‌های سنتی‌خوان مانند علیرضا قربانی و همایون شجریان و... رسیده‌اند، دست یابد. گروهی دیگر نیز او را یک استعداد ناب به‌باد رفته می‌دانند که می‌توانست جایگزین مناسبی برای آینده موسیقی سنتی ایرانی باشد. اما به هر حال دارد مسیر خودش را می‌رود. تازه‌ترین قطعه او با نام «دوباره»، در سایت‌های موسیقی و اینترنت منتشر شده؛ کاری که مصطفی پاشایی آهنگسازی کرده و اشکان حیدری و مصطفی پاشایی هم به‌طور مشترک ترانه‌سرایی‌اش را انجام داده‌اند: «دوباره فکر و خیال تو این دل دیوونه/دوباره حال چشای من ابریه بارونه/ دوباره خاطره‌های تو جونمو می‌گیره/ چی بگم از دلی که با عشق تو درگیره...».

این بازار شلوغ
بردگیم استانبول

این شما و این هم یکی از بزرگ‌ترین بردگیم‌های تاریخ این رشته و بازی. منظورمان بردگیم استانبول است. البته شرقی‌ها روی دست این بازی بلند شده و بردگیم یوکوهاما را هم ساخته‌اند. اما هنوز هم باید به بردگیم استانبول احترام بگذاریم. در این بازی، شما و دیگر بازیکنان در نقش تاجرانی ظاهر می‌شوید که باید در بازار شلوغ استانبول خودنمایی کنید. شما تاجری هستید که ۴ دستیار هم دارید. باید خرید و فروش‌هایی را انجام دهید، البته طبق قواعدی که برای شما مشخص شده. در این بازار شلوغ همه‌جور آدم و جنس و کالای قانونی و زیرزمینی پیدا می‌شود. اما شما در نقش یک تاجر و 4 دستیار شما، باید در 16نقطه مشخص شده حضور داشته باشند و طبق قواعدی که مشخص شده و حساب و کتاب خودتان، تجارت کنید. در نهایت نیز باید بیشترین تعداد یاقوت‌ها را به‌دست بیاورید که برنده این بازی بشوید. در این بازی شما رقبایی به اسم تاجران دیگر هم دارید که آنها هم در نقش یک تاجر و دستیارانی که در اختیارشان است، ظاهر می‌شوند. باید سعی کنید چرخ‌دستی‌های درنظر گرفته شده را از کالاهای مورد نظر تهیه کرده و به انبارهای بزرگ سر بزنید. باید فروش خوبی هم داشته باشید.

علیه چهار ویروس
  بردگیم پندمیک

بازی پندمیک درباره یک ویروس کشنده جهانی است که دارد همه جا را فرامی‌گیرد. بازیکنان هم نقش متخصص‌هایی را دارند که باید این ویروس را کنترل کنند. بازیکنان بین 2تا 4 نفرند. جالب اینکه بازیکنان هر کدام متخصصی هستند که تخصص خاصی دارند و این تخصص‌ها مکمل هم هستند برای نابودی این ویروس؛ یعنی بازی تعاملی است. آنها یا موفق به انجام این کار می‌شوند یا در نهایت اینکه ویروس منتشر شده و همه را می‌کشد. این بازی از 12سال گذشته، همیشه جزو محبوب‌ترین‌ها بوده است. بازی هم رویکرد خانوادگی دارد و به راحتی می‌توانید با دیگر اعضای خانواده، آن را انجام دهید. جالب اینکه مدل‌های مختلفی از بازی هم تا به حال راهی بازار شده است. این بازی توسط مت لیکاک که از معروف‌ترین طراحان بازی در دنیاست ابداع شده. با اینکه بازی شامل ایده‌ای کاملاً تکراری است، یعنی همان نجات جهان به‌دست شما و چند ناجی، اما بسیار خوب و مهیج از آب درآمده. ۴ بیماری در حال همه‌گیرشدن است. شما شخصیت‌هایی چون دانشمند یا متخصص قرنطینه و پاکسازی و شبیه آن دارید. هر کدام باید در موقعیت‌های مختلف بتوانید خوب ظاهر شوید و جلوی این گسترش بیماری را بگیرید.

محافظت از غارها
بازی موبایلی غار اژدها

گاهی وقت‌ها همین گوشی‌های همراه هوشمندی که در دستان شماست، می‌توانند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کنند. چرا همه‌اش در شبکه‌های اجتماعی می‌چرخید و اعصاب خودتان را خرد می‌کنید؟ دست‌کم بازی کنید تا هم تمرکز داشته باشید و هم حسابی خوش بگذرانید. یکی از این بازی‌های ایرانی موبایلی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، غار اژدهاست. اصلاً به گرافیک بازی که نگاه کنید، حسابی روحیه‌تان عوض می‌شود. در اینجا شما۴ تا اژدها دارید که قرار است از غار خودشان در مقابل مهاجمان حفاظت کنند. بازی در حوزه بازی‌های استراتژیک طبقه‌بندی شده است. هر کدام از این۴ اژدهای دوست‌داشتنی، البته انرژی و توانمندی خاصی دارند و شما باید از این توانمندی‌ها استفاده کنید تا مهاجمان را نابود کنید؛ مثلاً یکی از آنها می‌تواند با یخ، دشمنان خود را خشک کند.

ایران در مقابل اشرار
بازی اندرویدی شیردل

یکی دیگر از بازی‌های ایرانی که می‌توانید توی گوشی‌های همراه‌تان ریخته و از جاهایی مثل کافه‌بازار دانلود کنید، شیردل است. البته اگر در اینترنت جست‌وجو کنید بازی‌های خارجی دیگری هم به اسم شیردل پیدا می‌شود. بازی شیردل، جدا از اینکه خوب طراحی شده و ایرانی است، موضوع جالبی هم دارد؛ یعنی موضوع آن متناسب با اتفاقاتی که برای ایران می‌افتد طراحی شده. بازی از همان فرمول همیشگی استفاده می‌کند؛ اشراری با قدرت‌های بالا بر جهان تسلط یافته و قصد نابودی یا فرمانروایی بر آن را دارند. ناجی یا نجات‌دهندگانی هم به مقابله به این اشرار می‌پردازند. حالا زمان این بازی، در سال 1420خورشیدی می‌گذرد. نیروهای دشمن قصد دارند جهان را تسخیر کنند، در نتیجه به همه‌جا حمله کرده‌اند. آنها با وحشت و کشتار گسترده‌ای که ایجاد کرده‌اند، هم جنگ روانی به راه انداخته‌اند و هم جنگ واقعی. ایران، تنها کشوری است که تسلیم این شرارت نشده است و دارد مقاومت می‌کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید