• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 9 مرداد 1399
کد مطلب : 106315
+
-

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان:

پارکینگ پروانه ایمن شده و تحویل شهرداری داده می‌شود

ایمنی
پارکینگ پروانه ایمن شده و تحویل شهرداری داده می‌شود

زینب زینال‌زاده- خبر‌نگار

رئیس بنیاد مستضعفان در گفت‌وگو با همشهری، با شریف و زحمتکش خواندن دستفروشان پارکینگ پروانه اعلام کرد که بنیاد مستضعفان فقط مسئولیت احیا و ایمن‌سازی پارکینگ پروانه را به‌عهده دارد و مالکیت و مدیریت آن با شهرداری است؛ بنیاد هیچ‌گونه دخالتی در تعطیلی یا بازگشایی این پارکینگ به روی دستفروشان ندارد.
ماجرای جنجال‌برانگیز تعطیلی جمعه‌بازار پارکینگ پروانه از اواخر سال گذشته شروع شد. حدود 110دستفروش که بیشتر آنها تولیدکننده‌اند، از 18سال پیش هر هفته روزهای جمعه، خود را به پارکینگ پروانه می‌رساندند و بساط‌شان را پهن می‌کردند. جمعه‌بازار پارکینگ پروانه علاوه بر شهرت ملی، دارای شهرت جهانی است و به گفته اکثر دستفروشان، گردشگران خارجی از مشتری‌های پروپاقرص آنها بودند. تعطیلی جمعه‌بازار پروانه در آستانه نوروز و رونق کسب و کارشان سبب اعتراض کسبه و طبیعتا واکنش مدیران شهری شد.
اما ایمن‌نبودن پارکینگ پروانه مهم‌ترین دلیلی بود که موضوع تعطیلی آن‌ را پیش‌روی مدیران شهری قرار داد و تصمیم گرفته شد بهمن سال گذشته اجرا شود که با میانجیگری علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه12، اندکی به تأخیر افتاد. بعد از این و با شیوع بیماری کرونا، درهای جمعه‌بازار به روی دستفروشان بسته شد تا سرانجام نشستی با کسبه جمعه‌بازار برای اتخاذ راهکاری برگزار شود. در این نشست سعادتی پیشنهاد انتقال جمعه‌بازار به پارک شهر را مطرح کرد و گفت که این کار با حمایت شهردار تهران انجام می‌شود، اما کسبه یکصدا با این کار مخالفت کردند. در این نشست سیدعلی مفاخریان، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران هم حضور داشت و خطاب به کسبه گفت: «ایجاد جمعه‌بازار یا هر بازار دیگری در بوستان‌ها غیرقانونی است، اما شهردار تهران برای حمایت از دستفروشان پارکینگ پروانه چنین دستوری داده و ضلع شرقی پارک شهر با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد، در شرایط کنونی قطعا بهترین گزینه برای ادامه فعالیت است.»
این همه ماجرا نبود و عده‌ای از کسبه جمعه‌بازار پروانه، بنیاد مستضعفان را عامل تعطیلی جمعه‌بازار دانستند و گفتند قرار است از پارکینگ پروانه به‌عنوان پارکینگ پلاسکو استفاده شود و به همین دلیل کسبه باید از آن کوچ کنند. پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب در این رابطه به همشهری گفت: «بنیاد در پارکینگ پروانه هیچ‌گونه دخل و تصرفی ندارد و مدیریت و مالکیت آن تمام و کمال با شهرداری است. اسکلت ساختمان پلاسکو به‌طور صددرصد نصب شده و به پایان رسیده و به‌زودی عملیات ساخت آن شروع می‌شود. طراحی جدید ساختمان پلاسکو به‌گونه‌ای است که از ابتدا پارکینگ نداشت، اما شهرداری به این موضوع واکنش نشان داد و خواست که برای این مجتمع بزرگ پارکینگ اختصاص دهیم. این موضوع در کمیسیون ماده100 شهرداری هم مطرح و تأمین پارکینگ برای ساختمان پلاسکو تصویب شد.»او ادامه داد: «نزدیکی ساختمان پلاسکو به پارکینگ پروانه، ما را بر آن داشت تا از ظرفیت آن برای تأمین پارکینگ پلاسکو استفاده کنیم. بنابراین قرار شد با ایمن‌سازی و احیا و نوسازی آن برابر استانداردهای تأییدشده توسط شهرداری و آتش‌نشانی، به‌عنوان پارکینگ از آن استفاده کنیم. پارکینگ پس از ایمن‌سازی به شهرداری تحویل داده می‌شود، بنابراین کسبه جمعه‌بازار برای حل مشکل حضورشان در این پارکینگ باید با شهرداری مذاکره کنند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید