• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 31 خرداد 1399
کد مطلب : 102850
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/o2vZk
+
-

با مردم

با مردم

  تولید کپسول تیوتکسین از سر گرفته شود
پسر 45ساله‌ام که از بیماری اسکیزوفرنی رنج می‌برد، نیازمند مصرف داروی کپسول تیوتکسین 5میلی گرم است که از 12سال قبل مصرف می‌کرده، اما متأسفانه این دارو در بازار دارویی کشور نیست. پیش از این، شرکت رازک دارو را تولید می‌کرد که از یک‌سال قبل دیگر آن را تولید نمی‌کند و شرکت دیگری نیز تولید‌کننده این داروی خاص نیست. پزشکان توصیه می‌کنند که به جای تیوتکسین داروهای جایگزین مصرف کنیم که نیازمند زمان و صرف وقت برای سازگاری فرزندم با 5تا 6قرص است که به‌عنوان جایگزین این قرص توصیه می‌شود و تازه معلوم نیست که برای درمان پسرم مفید باشد یا خیر. از طرفی امکان قطع مصرف قرص هم به گفته پزشکان به هیچ عنوان میسر نیست. بماند که قیمت این دارو از 20هزارتومان به 150هزار تومان برای مصرف یک‌ماه افزایش یافته و تهیه آن برای من به‌عنوان بازنشسته سخت و پیگیری‌های من از سامانه 190 یا 1490 هم تاکنون به جایی نرسیده است. از مسئولان وزارت بهداشت عاجزانه تقاضا می‌کنم یا همان شرکت قبلی را موظف به تولید کنند یا شرکت دیگری تولید این دارو را آغاز کند.
توکلی از تهران 

  افزایش قیمت لبنیات تا کجا
شرکت‌های لبنیاتی در طول سال به بهانه‌های مختلف، افزایش قیمت می‌دهند که با توجه به گرانی همه‌‌چیز چندان دور از ذهن نیست، اما اینکه قیمت‌ها بالا بروند و بسته‌بندی‌ها کوچک‌تر شوند یا کیفیت کاهش یابد، واقعا کم فروشی و بی‌انصافی است. حتی دوغ برخی شرکت‌ها به‌معنای واقعی آب سفیدرنگ است بی‌هیچ مزه‌ای. از مسئولان ذیربط تقاضای رسیدگی دارم.
رحیمی از کرج
 
  تلفن گویای هواشناسی دائما خراب است
تلفن گویای هواشناسی (سیستم هواگوی تلفنی) که با عنوان 134 شناخته می‌شود در برخی استان‌ها دچار قطعی و دائما خراب است. همچنین سامانه پیامکی 20134 و 2010134 نیز اغلب غیرفعال و دارای محدودیت در ارسال تعداد پیام از ایستگاه‌های روزانه است. از سازمان هواشناسی کشور تقاضای رسیدگی فوری داریم.
ناصری از تهران 

  پارازیت فراوان در منطقه نواب
میزان امواج پارازیت در منطقه نواب مابین مرتضوی و کمیل به قدری زیاد است که ما در برخی ساعت‌ها قادر به دیدن شبکه‌های تلویزیون نیستیم. آیا ارگانی به فکر سلامتی و آسیبی که این امواج به مردم می‌رسانند، هست؟ 
جوادی از تهران

  گرانی و تورم، بیماران را به وادی نیستی سوق می‌دهد
گرانی و تورمی که کشور را فراگرفته برای خانواده‌هایی که بیمار خاص دارند یا حتی به‌دلیل کرونا بیمار شده‌اند، چندین برابر سخت‌تر است. هم‌اکنون بیماران بسیاری هستند که کم آورده و درمان را رها کرده‌اند، مسئولان برای این قشر درمانده فکری بکنند.
میثمی از لنگرود

  حقوق ناکافی مشاغل ساده و غیرفنی
برخی مشاغل غیرفنی و اصطلاحا ساده مثل مشاغل خدماتی افزایش حقوق بسیار ناچیزی داشته‌اند که هیچ تناسبی با درصد تورم موجود ندارد. کسانی که این افزایش حقوق را وضع کرده‌اند مگر نمی‌دانند که معیشت و مخارج چندان فرقی بین فنی و غیرفنی و تحصیلکرده قائل نمی‌شود؟
فرهاد از تهران 

  مسدودی جاده رباط‌کریم به سفیدار 2ساله شد
تنها راه اصلی رباط‌کریم به شهرک سفیدار که عملیات تعریض آن از 2سال قبل شروع شده هنوز مسدود است و ساکنین شهرک برای رفتن به رباط کریم باید مسافت زیادی را طی کنند. از شهرداری رباط‌کریم خواهشمند هستم که رسیدگی کند.
احمد جارچی از رباط‌کریم

  هیچ پروتکل بهداشتی در استان بوشهر رعایت نمی‌شود
درحالی‌که استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار دارد و افزایش تعداد مبتلایان نگرانی ایجاد کرده است، بسیاری از مردم بی‌توجه به این وضعیت مشغول زندگی، تفریح، کار و غیره هستند و گویا کرونا به بوشهر نیامده است. از مسئولان تقاضای اجرای قوانین سختگیرانه داریم.
ابوالعینی از بوشهر

  با افراد بدون ماسک در اتوبوس‌ها، به‌طور جدی برخورد شود
در اتوبوس‌های تهران افراد بی‌ماسک بسیارند، هیچ برخوردی با آنها نمی‌شود. حتی برخی افراد با آبریزش و سرفه بدون ماسک و دستکش سوار اتوبوس می‌شوند. وقتی برخی افراد اهل رعایت نیستند، باید با آنها برخورد جدی شود تا جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.
چراغی از تهران 

  آب، مشکل خوزستان است نه‌تنها غیزانیه
اغلب مناطق خوزستان مشکل تأمین آب شرب دارند و این مشکل در فصل گرم تابستان بیشتر خودش را نشان می‌دهد. این روزها که مشکل غیزانیه سر زبان‌ها افتاده، داغ همه مردم خوزستان تازه شده است و از مسئولان تقاضا داریم محض رضای خدا به داد خوزستان برسند.
تباشری از اهواز

پاسخ مسوولان
امکان سرقت سیم و کابل برق در محدوده تجریش وجود ندارد

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به‌دنبال انتشار مطلبی با عنوان صف سیم چین‌ها در میدان تجریش در روزنامه همشهری روز دهم خرداد پاسخ داده است: «ضمن قدردانی از انعکاس این مطلب به اطلاع می‌رساند عکس استفاده شده مربوط به میدان تجریش نیست؛ زیرا تمامی شبکه‌های برق در این محدوده خود نگهدار هستند و امکان سرقت کابل‌های برق و سیم‌های مسی از آنها میسر نیست.»

این خبر را به اشتراک بگذارید