• شنبه 13 اسفند 1401
  • السَّبْت 11 شعبان 1444
  • 2023 Mar 04

آب شیرین، نوش‌جان بوشهری‌ها

پیش‌بینی‌ شده تا پایان این دولت، ‌ ۲۴۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها وارد شبکه توزیع شهرهای استان شود
راه‌اندازی 2آب‌شیرین‌کن و آغاز بهره‌برداری از فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان جم، یکی از‌ مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر به بوشهر بود که صبح جمعه 12اسفند در قالب افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵طرح صنعت آب‌وبرق استان رقم خورد.

خودمان ساختیم

سرانجام ایرانی‌ترین پالایشگاه گاز ایران با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و جواد اوجی، وزیر نفت به بهره‌برداری رسید پالایشگاهی که در آن بیش از 70درصد تجهیزات به‌کار رفته ساخت شرکت‌های ایرانی است و حتی یک نفر نیروی خارجی در ساخت آن فعالیت نداشته است.

جلوگیری از نرمال‌شدن ایران

پس از فروکش کردن آشوب‌های ۱۴۰۱ بارها گفتیم که جلوگیری از نرمال شدن وضعیت در ایران مهم‌ترین برنامه طرفی است که سرمایه‌گذاری بی‌سابقه آن برای آشوب به سختی شکست خورد. البته مثل همیشه، پروژه‌های آنرمال‌ساز، ترکیبی است از خطا یا آسیب داخلی و برنامه خارجی.

تکیه‌گاه انرژی و تجلی باور ملی

پیشبرد یک پروژه اقتصادی در صنعت نفت و گاز به ارزش بیش از 5میلیارد دلار و بهره‌برداری از پالایشگاه فاز14 پارس‌جنوبی نشان از آن دارد که پارس‌جنوبی به تکیه‌گاه گرم انرژی برای ایرانیان و تجلی باور ملی دارد .

پایتخت غرق در نور

سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نیمه‌شعبان بزرگ‌ترین جشن نور را در قالب طرح «تهران زیبا» برگزار می‌کند و بوستان ملت میزبان این جشن باشکوه است.

گره‌ توافق باز می‌شود؟

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی عصر دیروز جمعه با استقبال رسمی بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی‌اتمی ایران وارد تهران شد؛ سفری که کارشناسان معتقدند چشم‌انداز تازه‌ای به‌سوی همکاری‌های دوجانبه می‌گشاید و کلید گشایش‌های تازه در مذاکرات برجامی به‌شمار می‌رود.

2طرح آب‌شیرین‌کن و یک خط انتقال

صفر تا صد دخل و خرج سال آینده شهر

می‌دانستم هر چه بکارم، درو می‌کنم

برندگان نوبل و نقش جغرافیای سیاسی