• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 13 اسفند 1401
کد مطلب : 187011
+
-

پایتخت غرق در نور

بوستان ملت به‌مدت 50شب میزبان جشن نور تهران زیبا خواهد بود

زیباسازی
پایتخت غرق در نور

سازمان زیباسازی شهر تهران به مناسبت نیمه‌شعبان بزرگ‌ترین جشن نور را در قالب طرح «تهران زیبا» برگزار می‌کند و بوستان ملت میزبان این جشن باشکوه است. به‌گفته رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران جشن نور تهران زیبا بزرگ‌ترین تجربه کشور در حوزه رویدادهای طراحی و ساخت سازه‌های نوری است که با استمرار آن قابلیت تبدیل‌شدن به برند شهری را دارد.
به گزارش همشهری، با آغاز ایام و اعیاد‌ ماه شعبان، ریسه‌های رنگی نصب و تهران غرق در نور شده است. پرچم‌های رنگی مزین به‌عبارت «بهار جان‌ها» در گوشه‌گوشه شهر به اهتزاز درآمده‌اند. طاق‌نصرت در معابر علم شده‌اند و بوی اسپند در شهر پیچیده و موکب‌ها‌ برای میزبانی از میلاد امام‌زمان‌(عج) و پذیرایی از مهمانان مهیا می‌شوند. تقارن اعیاد شعبانیه با عید نوروز و ‌ماه مبارک رمضان، سازمان زیباسازی را بر آن داشت تا اقدام به طراحی و اجرای جشن نور تهران زیبا کند.

100المان نوری
به‌گفته مدیرعامل این سازمان، حدود 30گروه هنری در ساخت و طراحی 100المان نوری شرکت داشته‌اند و این المان‌ها با رعایت موارد ایمنی در ضلع شرقی بوستان ملت به طول هزار و 800متر (حدفاصل تقاطع بزرگراه آیت‌الله هاشمی تا حوالی ساختمان سازمان صداوسیما) نصب شده‌اند. آنطور که رضا صیادی عنوان کرده: «آثار هنری نوری با الهام‌گرفتن از موضوعاتی چون طبیعت، سال نو، تهران، انسان، شادی و نشاط و هنر انتزاعی طراحی، ساخته و در قالب یک چیدمان محیطی در بوستان ملت نصب شده‌اند. این جشن از امروز (13اسفند) تا عید فطر هر شب از ساعت 18 تا 24 برگزار می‌شود.» همچنین به‌گفته علی صارمی، معاون فنی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در ساخت و نورپردازی المان‌ها از متریالی استفاده شده که در عین زیبایی و نورافشانی، حداقل میزان مصرف برق را دارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید