• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 13 اسفند 1401
کد مطلب : 187067
+
-

آب شیرین، نوش‌جان بوشهری‌ها

پیش‌بینی‌ شده تا پایان این دولت، ‌ ۲۴۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها وارد شبکه توزیع شهرهای استان شود

گزارش
آب شیرین، نوش‌جان بوشهری‌ها

گروه ایرانشهر

راه‌اندازی 2آب‌شیرین‌کن و آغاز بهره‌برداری از فاز اول طرح آبرسانی به شهرستان جم، یکی از‌ مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر به بوشهر بود که صبح جمعه (12اسفند) در قالب افتتاح و بهره‌برداری از ۱۵طرح صنعت آب‌وبرق استان رقم خورد. سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در این آیین از پایان جیره‌بندی آب در بوشهر با بهره‌برداری از طرح‌های جدید در این استان خبر داد و گفت که در‌ شأن مردم نبود در کنار دریا نشسته باشند، اما آب را به شکل جیره‌بندی دریافت کنند.
به گزارش همشهری، پروژه‌های آب و برق بوشهر با حدود ۹هزارمیلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید. بر مبنای برنامه دولت برای توسعه استفاده از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها، در 4سال آینده حداقل ۴۰۰هزار مترمکعب در شبانه‌روز از محل خرید تضمینی آب/پساب به ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های کشور افزوده خواهد شد. وزیر نیرو نیز در بوشهر از برنامه جدی وزارتخانه برای استفاده از آب‌های غیرمتعارف در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده است نیمی از ظرفیت آب دریا در شهرها و مناطق ساحلی و نیمی دیگر ‌برای انتقال به داخل سرزمین به‌ویژه فلات مرکزی واقع در این ناحیه مورد استفاده قرار گیرد.
علی‌اکبر محرابیان ‌مهم‌ترین این پروژه‌ها را خط انتقال آب سیستان و بلوچستان و در ادامه خراسان جنوبی و خراسان رضوی، خط دوم انتقال آب به کرمان و یزد و پیش‌بینی 2خط انتقال آب در فارس دانست و افزود: در ابتدای دولت سیزدهم مجموع ظرفیت بهره‌مندی از آب‌شیرین‌کن‌ها در بوشهر ۳۵هزار مترمکعب بود که امروز به ۱۰۲هزار مترمکعب رسیده است. در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود در بوشهر با هیچ‌گونه تنش آبی روبه‌رو نشویم. همچنین پیش‌بینی‌ شده است تا پایان دولت سیزدهم ۲۴۰‌هزار مترمکعب از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در شبکه توزیع شهرهای استان استفاده شود.‌



 

این خبر را به اشتراک بگذارید