• شنبه 17 اردیبهشت 1401
  • السَّبْت 5 شوال 1443
  • 2022 May 07

نقشه جدید دولت برای هدفمندی یارانه‌ها

معاون اول رئیس‌جمهوری: دولت سیزدهم در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی گام برداشته است
به‌نظر می‌رسد دولت همزمان با پایان ماه رمضان، عملا فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها را، با حذف ارز 4200تومانی کلید زده است. چنان‌که محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری به صراحت تأکید کرده است: دولت سیزدهم در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی گام برداشته است. بررسی گفته‌های دولتمردان و همچنین برخی شواهد خبری نشان می‌دهد احتمالا قرار است اصلاح قیمت کالاها و خدمات مشمول یارانه‌، در ماه‌های آینده، به‌تدریج انجام ‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد

2هزار میلیارد تومان «برای مردم» در 200روز

43سال از احداث نخستین میدان میوه و تره‌بار در تهران می‌گذرد و سازمان میادین میوه وتره‌بار در ادوار مختلف تلاش کرده تا در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی در مسیر حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گام بردارد. این سازمان در دوره جدید فعالیت خود تلاش کرده تا برنامه‌هایی را با تکیه بر اصل عدالت اجتماعی و تنظیم بازار در دستور کار خود قرار دهد.

رمزگشایی از مصوبات ضدایرانی سنای آمریکا

اقدام مشترک سناتورهای 2حزب سنتی آمریکا علیه مذاکرات وین و پروسه احیای برجام، مولد تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های زیادی است. صورت ماجرا از این قرار است که مجلس سنای آمریکا با تصویب 2مصوبه ضد‌ایرانی، گره به‌وجود آمده در مذاکرات وین را کورتر کرده ‌است.

ریشه‌های واقعیت در بوستان‌های مادر و کودک

در این زمانه کافی است تا شایعه‌ای تیتر یک ‌رسانه باشد یا خبری کوتاه شود و در فضای مجازی بارگذاری؛ پس از آن است که موجی عظیم به راه می‌افتد تا عده زیادی به آن دامن بزنند و شایعه را گسترش دهند.

جنگ اوکراین؛ جنگ آمریکا

70روز قبل، زمانی که نخستین نیروهای روس از خطوط مرزی اوکراین عبور می‌کردند و وارد خاک این کشور می‌شدند، تصور می‌شد که آمریکا برای خود نقشی محدود در این جنگ در نظر گرفته است.

پروژه احیای یوز ایرانی در دست‌انداز

تناقضات اخیر که در جریان به دنیا آمدن 3یوزپلنگ ایرانی پدید آمد، پروژه احیای این گونه کمیاب و در معرض خطر شدید انقراض را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

پای تخته سیاه، با کودکان‌کار

کف ‌دست‌‌های مجتبی سیاه است؛ به رنگ چشمانش، به رنگ مژه‌های بلند و موهای تنک و نازکی که بالای لب‌هایش سبز شده. اسپری و فرچه‌ زردش را تکیه می‌دهد به دیوار گوشه حیاط و می‌دود به سمت کلاس.

21گود خطرناک‌ زیر پای تهرانی‌ها

در همشهری آنلاین بخوانید

مین‌گذاری آمریکا در مذاکرات