11
شنبه 17 اردیبهشت 1401
شماره 8489
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
واتساپ هر چند یکی از پیام‌رسان‌های پراستفاده در جهان است، اما هیچ‌وقت در مقابل پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام حرفی برای گفتن نداشته است. شرکت متا_فیسبوک سابق_ اما تلاش دارد با اضافه کردن امکانات جدیدی، نظر کاربران را نسبت به ‌خود عوض کند.
استارلینک که هم‌اکنون تنها سرویس اینترنت ماهواره‌ای در حال فعالیت به‌حساب می‌آید قابلیت جدیدی را برای نقل و انتقال سرویس معرفی کرده است.
پرنده در شانزدهمین دوره مسابقات ربوکاپ ایران آزاد ۱۴۰۱ شرکت کرده‌اند تا توانمندی آنها برای امداد و نجات سنجیده شود. در لیگ روبات‌های پرنده، روبات‌ها باید به‌صورت هوشمند و خودکار از یک صفحه متحرک بلند شوند و بتوانند در هوا معلق بمانند.

پایان موج‌سواری با الکسا

با تعطیلی الکسا حالا جا برای ابزارهای دقیق‌تر باز شده است. تأثیرگذاری یک سایت دیگر تنها محدود به تعداد بازدید نیست
فناوری
زمانی ورد زبان بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، الکسا بود. حتی بعضی از سازمان‌ها با استفاده از روش‌های مختلف، رتبه ‌خود را در این سایت افزایش می‌دادند تا ارزشگذاری خود را بیشتر نشان دهند. با این حال، الکسا در اواخر سال 2021 اعلام کرد که این سایت در اول ماه مه‌2022 به‌کار خود پایان می‌دهد. این سایت در زمان موعود تعطیل و البته باعث نگرانی بعضی از کسانی شد که ملاک تأثیرگذاری خود را رتبه‌بندی الکسا می‌دانستند